Q&A Part 1

Undrar ifall du vet varför sebastian inte uppdaterat bloggen på länge :( läser alltid din och hans blogg eftersom jag tycker ni båda har väldigt bra utbytes bloggar, och får själv väldigt mycket inspiration till att verkligen våga ta steget :) så det skulle vara jätte kul ifall han skulle villa fortsätta blogga igen :)
Svar: Alltså, det känns ju konstigt att svara för honom men jag vet att han har varit busy med practises och sen har han väl kännt att blogga kanske inte är det han vill lägga sin tid på här. Vad kul att du tycker det, tack så mycket! Kan skicka det vidare till honom haha :) kram

är det många i din ålder som dricker där? Tack för en jättebra blogg! :)
Svar: Ja, men framförallt är det väl många som röcker på

Jag undrar om hur mycket det kostar att skicka över ett paket till USA eller ett brev? Hur är post officien där i USA? Är den sämre än i Sverige? Hoppas att du förstår vad du menar:)
Svar: Ja förstår men har ingen aning hur jag ska svara för jag har aldrig skickat något till USA eller så

Vad heter måttsatsen i USA?
Svar: Inch, Yard, Miles

Vad tycker du omm att det är tidskillnader i usa ?
Svar: Jag vet inte riktigt, det är ju lite jobbigt när man vill prata med folk på andra sidan USA men det är väl mest det. Paula smsar ibland mig mitt i natten och frågar vad jag har för mig när hon glömmer tidsskillnaden haha

Skulle du kunna låta dina barn få växa upp i USA med tanke på dåligt med sjukförsärkning som de har i USA medans vi får försärkning,,gratis att gå i skolan + mat i skolan?
Svar: Jag tänker att detta är ju ett land med 300 miljoner människor som lever så, så det går nog

Vilka upplevelser vill du mer uppleva I usa?
Svar: Jag vet inte riktigt, är excited för att träna sport på min skola nästa termin, åka till San Diego och Minnesota, uppleva jul, sen hade det varit jättekul med 4th of july, kommer inte bli i år men det blir väl nån annan gång. Och så ska jag fira jul och nyår i New York och se USAs alla stora städer

Är det dyrt att ringa/smsa till sverigge och från Sverige och tvärtom?
Svar: Nej det är jättebilligt för det går inte alls från min mobil

Jämför tjejerna i USA och I Sverige? Är de mer kaxiga i usa? är tjejerna i sverige mer blyga än i USA?
Svar: Framförallt är många amerikanska tjejer mycket mer dramatiska och är bra på att göra småsaker väldigt mycket större men det är ju inte alla som är så

Hej! Jag undrar om dom firar advent i USA eller ät det bara i Sverige man gör det? Jag undrar också vad det är för kort (betalkort) du använder när du är där, är det något speciellt eller funkar alla? Tack så mycket för en superbra blogg, du verkar verkligen som en härlig människa! Kram
Svar: Min värdfamilj firar ju advent och vi har en såndär ljusstake men jag vet inte om det är för att de är kristna eller om alla familjer har en. Använder ica banken och det är bra för dom drar inte pengar när man tar ut från automater. Tack vad gullig du är!!

vad är det för klädregler i skolan?
Svar: Man får inte visa underkläder, killar får inte ha skinnyjeans haha, man får inte ha kortare än till pekfingret. Men det är ingen som följer det ändå.

vem är din närmaste vän där?
Svar: Dezaray

bästa köpcentret? :)
Svar: Chandler Fashion Mall

hur ofta har ni prom? :)
Svar: 1 gång om året

hej, åh först lite komplimanger: din blogg är så fin, jag är en väldigt aktiv läsare! Så tack för det :) sen till frågorna...
om du kommer tillbaka till USA för att läsa college efter du har tagit studenten här hemma, kommer du vilja söka dig till Arizona då?
Svar: thaaank you sweetie! Det kommer jag inte göra, har ju redan min plan om att studera på Hawaii Pacific

vad är de konstigaste matvanorna man har i USA jämfört med lilla landet lagom?
Svar: Alltså vissa äter ju steak till frukost, det tycker jag är jätteäckligt

asså det här är kanske en dum fråga, men du förstår förhoppningsvis.. på din skola, visste alla liksom om att "a swedish girl" skulle komma innan du kom? så att det var upphypeat, fattar du? Och vet alla nu om att du är utbytesstudent och sådär, behandlas du fortfarande på nåt sätt "annorlunda"?
Svar: Ingen dum fråga ju :) Går på en skola med 2700 elever så det börjar ju så himla många nya hela tiden och de har utbytesstudenter varje år så det var ingen stor grej så. Folk kallar mig för Sweden och Ikea och det blir mycket sverigeskämt men de behandlar mig mest som vilken som hellst annars

Im starting to wonder (I know i've asked this before and i'll ask again) but is there something going on between you and Sebastian? my curiousity is killing me haha! And I know you'll say that you guys are ''in the friend zone'' but come on..talking to each other every single day..nah..somethings gotta be there, even if neither of u will admit it!
Wonderful blog!! :D
Svar: Thank you! Haha, I'm going to make you live. Yes, there is :))

När du först sökte till att få studera utomlands, kände du dig osäker på att du skulle få platsen eller var det bara självklart liksom?
Svar: Var inte så jätte nervös. Jag var bra på engelska och redo för att åka så jag kände mig rätt säker :)


När du första gången satte din fot i USA, what was the feeling like?
Svar: That I was home

Skulle du kunna tänka dig att bo i USA på heltid? Jag menar, efter utbytesåret eller så.
Svar: Haha Bea, trodde du kände mig bättre än så. Jaaa det hade jag kunnat tänka mig

Haha, bryter du mot någon av Explorious' regler? :D ahaha
Svar: Det är inte direkt så att jag hade suttit här och berättat om det, but I've been a good girl

hur är det i skolan med maten? tar du med egen? eller köper du mat där? och vad är det för mat ni äter? heheheh! love your blog btw. <3
Svar: Jag och Dezaray går ju alltid till Einstains off campus och äter bagels. Men om jag är i skolan äter jag fruktsallad, de andra alternativen är typ piza, burgers, french fries, burritos, jelly and peanutbutter sandwiches. Thing that aren't very good for you med andra ord

Svarar på mer imorgon puss :)

hej, åh först lite komplimanger: din blogg är så fin, jag är en väldigt aktiv läsare! Så tack för det :) sen till frågorna...
1: om du kommer tillbaka till USA för att läsa college efter du har tagit studenten här hemma, kommer du vilja söka dig till Arizona då?
2: vad är de konstigaste matvanorna man har i USA jämfört med lilla landet lagom?
3: asså det här är kanske en dum fråga, men du förstår förhoppningsvis.. på din skola, visste alla liksom om att "a swedish girl" skulle komma innan du kom? så att det var upphypeat, fattar du? Och vet alla nu om att du är utbytesstudent och sådär, behandlas du fortfarande på nåt sätt "annorlunda"?

En stor fet kram till dig!

2011-12-03 @ 15:48:55
Postat av: lovisa

hur ofta har ni prom? :)

2011-12-03 @ 18:01:52
URL: http://lovisasundh.blogg.se/
Postat av: lovisa

vad är det för klädregler i skolan?
vem är din närmaste vän där?
bästa köpcentret? :)

2011-12-03 @ 18:13:39
URL: http://lovisasundh.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Jag undrar om dom firar advent i USA eller ät det bara i Sverige man gör det? Jag undrar också vad det är för kort (betalkort) du använder när du är där, är det något speciellt eller funkar alla? Tack så mycket för en superbra blogg, du verkar verkligen som en härlig människa! Kram

2011-12-03 @ 23:53:42
Postat av: Cecilia

Jag undrar om hur mycket det kostar att skicka över ett paket till USA eller ett brev? Hur är post officien där i USA? Är den sämre än i Sverige? Hoppas att du förstår vad du menar:)

2. Vad heter måttsatsen i USA?

3. Vad tycker du omm att det är tidskillnader i usa ?

4. Skulle du kunna låta dina barn få växa upp i USA med tanke på dåligt med sjukförsärkning som de har i USA medans vi får försärkning,,gratis att gå i skolan + mat i skolan?

5.Kan du ge tips på hur att man kan spara pengar till en resa till USA. Alltså jag håller på att spar pengar nu men jag har inte så mycket pengar så att det räcker..hur gör du för att spara pengar på ett smartare sätt utan att behöva gå runt och tänka " Nej mina pengar räcker inte" osv, (Knepigg fråga men du förstår säkert på vad jag menar)

6. Vilka upplevelser vill du mer uppleva I usa?

7. Är det dyrt att ringa/smsa till sverigge och från Sverige och tvärtom?

8. Jämför tjejerna i USA och I Sverige? Är de mer kaxiga i usa? är tjejerna i sverige mer blyga än i USA?

Skicka gärna ett mail om dina svar tack! Min mail står där, Älskar din blogg mycket. Keep up in a good work

2011-12-04 @ 11:29:22
Postat av:

är det många i din ålder som dricker där? Tack för en jättebra blogg! :)

2011-12-04 @ 13:35:08
Postat av: F

Undrar ifall du vet varför sebastian inte uppdaterat bloggen på länge :( läser alltid din och hans blogg eftersom jag tycker ni båda har väldigt bra utbytes bloggar, och får själv väldigt mycket inspiration till att verkligen våga ta steget :) så det skulle vara jätte kul ifall han skulle villa fortsätta blogga igen :)

2011-12-04 @ 20:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0


11 kommentarer
Postat av: Anonym

"vad är det för klädregler i skolan?

Svar: Man får inte visa underkläder, killar får inte ha skinnyjeans haha, man får inte ha kortare än till pekfingret. Men det är ingen som följer det ändå"



vad menar du med att man inte får ha kortare än till pekfingret? :o xd

2011-12-05 @ 08:57:40
Postat av: Emma

Du säger att du vill studera på Hawaii senare, kan du inte berätta mer om dina planer kring det? jag är också sugen på att göra det men vet inte vad eller om det ens går om man är svensk. :)

2011-12-05 @ 10:35:18
URL: http://drottningchristina.blogg.se/
Postat av: Nea

Hej! Här kommer en lite dum fråga men på vilken hemsida hittar du alla dina bilder med text på? Jag älskar din blogg och jag tycker att du verkar vara en jätte bra person!

2011-12-05 @ 16:29:14
Postat av: cecilia

Vad är inch, yard och miles?

Jag menar de måtten till exempel: liter, dl, ml osv..vad heter dem?

vad menar du med "jättebilligt att ringa"? "för att det går inte från min mobil" skrev du. Blev bar lite förvirrad, men Eira tack för svaren :D

2011-12-05 @ 22:16:51
Postat av: K

Har misstänkt länge att det är något mellan dig och Sebastian. Jag läser båda era bloggar och man har ju sett att ni skrivit mycket om varandra :) ni verkar båda vara så härliga människor! I love youre blog. Keep up the good work!

2011-12-06 @ 00:39:32
Postat av: Alexandra Kjellman

Åh, så kul att läsa!

2011-12-06 @ 07:32:26
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: amanda

heeejhej! rolig blogg du har, ´jag flyttar till usa nästa år och undrar om man kan bli en cheerleader trots att jag aldrig har gjort det innan, har dock bra spänst fårn volleybollen och dansat i 10 år och är vig så har jag en chans ändå ? ahah kan INTE hoppa upp i luften iaf och göra såndär herkie där man gör splitt i luften haha och inte en handvolt heller ;) pussss



2011-12-06 @ 17:02:44
Postat av: Ida

Hej! lite konstig fråga, men hur får du så att det är vitt där det är inlägg och bild runt om? Jag lyckas bara få bild över hela så att texten inte syns:)

2011-12-06 @ 17:54:41
Postat av: elin

haaha alltså, fattar itne? Vem är sebastian? och va heter hans blogg xD

2011-12-06 @ 22:25:38
URL: http://systrarnabackstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur många läsare har du?

2011-12-07 @ 07:11:49
Postat av: Anna

Hej! Hur tacklar du hemlängtan? Vad ska man tänka på om man ska åka iväg på ett utbytesår? Hur mådde du när du var framme? Läst att många mått illa och varit nervösa i flera dagar, jetlaggade osv. Skulle vara kul om du svarade! Det är ju också en del av utbytesåret som inte så många skriver om!

Tack för en superblogg! :)

/Anna

2011-12-07 @ 21:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0