Goodbyes are not forever, are not the end, it simply means 'I'll miss you' until we meet again.

Hej fina ni.
Nu sitter jag i min svenska säng igen och skriver och hela det här äventyret har kommit till ett slut. Jag brukar vara rätt bra på att vara little miss sunshine och leta efter det ljusa i allting men jag känner mig näst intill deprimerad just nu. Jag hade räknat med att det skulle vara jobbigt att lämna allting men detta är faktiskt värre än vad jag hade kunnat tro. Har knappt vågat mig utanför dörren. Känns som om mitt liv är 3000 mil bort och jag undrar vad jag gör här. Kom till flygplatsen i Sverige och den var TYST, hoppa på planet i stockholm och inte en enda kotte pratade. Förutom jag, med stackaren brevid mig som sa sen "Såhär mycket har jag aldrig pratat på en flygtur!" I Sverige är inte bara vädret kallt. But okay let's be positive, underbart att vara tillbaka i mina föräldrars armar, äta frukost tillsammans, ha långa samtal och allt det där, träffa mina vackra vänner igen, åka spårvagn, vara självständig, fri, jag har ätit hälsosamt, och jag har äntligen fått i mig a-fil och brämhultsjuice igen, det är folk och liv på gatorna och jag har varit inne i stan. Men jag saknar mina galna Amerikanare, jag saknar att höra engelska, och hip hop musik (I finally gave in and started liking it), hur allting är så laid back, servicen, att man får ett förlåt om någon går in i en, och leenden och "how are you's" lite här och där, att gå ut till poolen, alla palmer, värmen, mina vänner, min familj. It hurts. Men det är klart att det gör ont att byta ut sol-350-dagar-om-året-Arizona mot Sverige. Min mamma påminner mig om att jag faktiskt inte har bara ett liv nu, jag har två liv, två familjer och det är upp till mig hur mycket jag vill hålla kontakten. Men jag är rädd att jag ska glömma mitt liv där och glömma alla platser namn och minnen. Jag är rädd för att jag inte uppskattade varje dag och gjorde varje stund till det bästa jag kunde, medans jag kunde. Jag känner att en så stor del av mig är amerikansk nu och jag kan inte leva ut den delen.  Och att tänka på allting gör så himla ont för det känns så långt bort. Det är lustigt för mig hur alla här försöker att se amerikanska ut här. Jag vill hem. Förlåt för ett depp inlägg. Gjorde en videoblogg på flygplatsen men jag tror inte jag ska lägga upp den haha för jag bara grät. Hur som hellst så har det varit superroligt att dela mina upplevelser med er och ni har varit så himla fint stöd och peppat mig och skickat massa gulliga kommentarer. TACK!
Får se hur bloggningen blir nu. Har så himla myckt i min hjärna så bloggning är nog rätt bra för mig för att få ur allting. Skriver nog snart igen


At the airport monday morning

13 kommentarer
Postat av: Ines Hansen

I hope you will adjust soon! I can't even imagine how it'll be to go home in less than a month and thought about sitting in my old room back home thinking back on this exchange year is killing me. We'll see how it goes.. lot's of love from San Diego :*

2012-05-31 @ 06:24:54
URL: http://hansendaughters.com
Postat av: Anonym

nee nu börjar jag bli ännu mer rädd av att åka hem till lagom sverige, hopöas du har det bra iaf!

2012-05-31 @ 06:52:25
URL: http://emeliasamuelssson.blogg.se/
Postat av: Tilda Larsson

åååååh gud jag började gråta när jag läste detta Eira! Förstår att du saknar Usa, det verkar skitjobbigt att komma hem..

Du får gärna lägga upp videobloggen, det hade varit kul att se hah!

kram på dig och njut av din familj och dinna vänner här i sverige nu!

2012-05-31 @ 08:09:49
URL: http://tiildalarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

och nu började jag såklart lipa

2012-05-31 @ 10:33:58
Postat av: Sandra

Åh, nu börja jag grina! Haha.



Jag saknar USA, och jag har bara varit där i sammanlagt tre veckor.. Kan inte ens förstå hur du känner som varit där i nästan ett år, men se det positivt; när skolan i Sverige är över kan du alltid flytta tillbaka om du håller kontakten med folket och familjen!

2012-05-31 @ 12:08:07
URL: http://sandrafalkevik.com
Postat av: Johanna

Jag känner igen mig så himla mycket! Åh jag saknar USA så himla mycket efter mitt utbytesår. Trots att det har gått ett år saknar jag det fortfarande lika mycket. Det är så hemskt när man börjar glömma bort saker som var självklara när man var där. Men njut av friheten i Sverige nu!! :)

2012-05-31 @ 12:49:31
Postat av: Johanna

Jag känner igen mig så himla mycket! Åh jag saknar USA så himla mycket efter mitt utbytesår. Trots att det har gått ett år saknar jag det fortfarande lika mycket. Det är så hemskt när man börjar glömma bort saker som var självklara när man var där. Men njut av friheten i Sverige nu!! :)

2012-05-31 @ 12:49:43
Postat av: Frida

Så himla fint och bra skrivet igen, och vad synd att du redan måste lämna allt i USA, men åtminstone har du haft ett bra år, och jag har fått läsa en sjukt bra blogg under ditt år, tack för det :)

skulle vara roligt att se videon, fast du bara gråter, man vill ju också förstå de negativa och svåra sidorna med ett utbytesår :)

Ha det bra hemma i sverige nu (:

2012-05-31 @ 15:26:34
Postat av: Anonym

Detta inlägget gjorde mig ännu mer rädd för att åka, du är ju alltid så glad och framåt. Många varma kramar till dig

2012-05-31 @ 17:47:59
Postat av: Min Amerikanska Resa

Välkommen hem!!! :)

2012-05-31 @ 19:18:01
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com/
Postat av: Monia

AAAhhh tycker så synd om digg :( !!

2012-06-01 @ 00:13:36
Postat av: Sandra - If it comes in pink

Det har varit så kul att följa dig :) Du sätter så bra ord på känslorna jag hade när jag kom hem från USA - och som jag fortfarande har - så därför är jag på väg att flytta tillbaka för att plugga på college.

2012-06-01 @ 01:14:08
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.com
Postat av: Celine - Maskrosbarn med Aspergers |

Lyckades du få med dig alla saker från ditt andra hem till ditt sverigehem?

2012-06-01 @ 21:17:52
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0