Om mitt utbytesår:

Läs mer i kategorin Inför High School året.
  • Den 29 Juli lämnar jag Sverige för ett år men innan att jag anländer till mitt kommande hem kommer jag att spendera några dagar i New York City tillsamans med en bunt andra förväntansfulla utbytesstudenter. Shoppa på 5th Avenue och skratta åt lisebergstornet när jag står på toppen av Empire State Building.
  • Sedan tar jag direkt flyget själv till mitt kommande hem i Arizona, hos familjen Ohe
  • Jag kommer gå på Corona del sol high school, 2600 elever
  • Jag åker med en organisation som heter Explorius. Tycker de har varit jätte bra hittils
  • Jag skickade in intresse till Explorius i Augusti 2010, någon gång samma månad gick jag på min intervju. Inägg om det här.
  • Min amerikanska organisation heter ISE
  • Jag gjorde delstatsval på 1. California 2. Arizona 3. Rhode Island (random tredjeval, jag vet)
  • Jag är nu godkännd av både Explorius och ISE
  • Har fått garanterad plats i region west och garanterat i California eller Arizona
  • Jag kommer inte att åka hem till Sverige emellan utan stannar i USA från Augusti till Maj/Juni nån gång
  • Både min mamma och pappa kommer hälsa på mig under året
  • Ska välja 6-8 ämnen på mitt High School. Måste ha English, American History + 2 akademiska kurser. Resten kan vara foto, idrott, drama m.m.
  • På skola i USA är det ju inte så att man går i en klass som här utan man har individuella kurser man går
  • Kommer att träna cheerleading igen, troligen på mitt high school eller möjligen Allstar (klubb)
  • Jag vet inte om jag kommer vara Senior eller inte

www.explorius.se

www.utbytesstudent.se

1 kommentarer
Postat av: Maria

Hej, ska också till USA i höst, länka? :)

2011-03-20 @ 09:18:17
URL: http://mariamerica.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0