Utbytesstudent USA 2011 2012

Något som funnits i mitt huvud länge nu är att jag vill åka till USA för att plugga ett år på high school som utbytesstudent. Jag har läst bloggar, forum, fakta och en massa information. Jag har kollat upp olika organisationer och för mig känns Explorious bäst. Det är en liten organisation som tycks ha en närmare kontakt med sina studenter. Dessutom ingår tre dagar i New York vilket man bara inte kan tacka nej till. Idag hade jag intervju där Tom som han hette, skulle bedömma om jag var redo att åka iväg ett år. Jag fick klartecken, ja det var jag. Intervjun gick bra, han informerade, mamma och pappa frågade en massa frågor och tillslut var det dags för bara han och mig att prata. Han frågade om jag hade några allergier, om jag varit depprimerad, hur jag skulle reagera om jag kom till en familj med annan etnisk bakgrund och en massa annat. Intervjun var på engelska och det gick bra. Vad som var mer svårt var när frågorna kom till hur jag skulle beskriva mig själv m.m men det har jag svårt för på både svenska och engelska. Han sa till mig redan efter att vi var färdiga att han skulle godkänna mig vilket självklart känns alldeles super bra. Nu är det bara upp till mina föreldrar att bestämma sig. Kanske sitter jag på ett flygplan om ett år och några månader påväg till ett nytt land, ny familj, skola kultur, ett nytt hem. Där kommer jag bo ett år och utecklas, växa och uppleva en massa medans alla andra lever sitt vanliga svensson liv. Det blir awesome!
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0