Frågestund

Hej ni :)
Hade tänkt att jag kunde köra på en frågestund nu när jag upplevt mina 10 månader. Fråga vad som helst och jag ska vara så ärlig jag kan. Har börjat skriva på ett inlägg om mina sista dagar i USA men det går slow, gör verkligen ont att tänka på. Men det och min födelsedag och lite andra roliga dagar uppdaterar jag om någon gång förhoppningsvis snart. Klockan är 5.27 am för och jag har varit uppe sen 1 för jag är fortfarande jetlagged haha. Tusen tack igen för era ord, de betyder. I love you guys.
27 kommentarer
Postat av: Maria i iowawawawaaaaaa

Your blog=inspiration for mex100. Haha morgon hos dig, natt för mig i usa!:)

2012-06-01 @ 06:04:33
URL: http://mariamerica.devote.se
Postat av: Alva

Känner du att din engelska förbättrats mycket under året? Är du rädd för att tappa den? Kram kram

2012-06-01 @ 06:50:57
Postat av: My

Varför kom din pappa och hälsade på nu i slutet? :)

2012-06-01 @ 07:33:36
URL: http://imaginationmakesmagic.tumblr.com
Postat av: anna

behöver du läsa engelska i 2an och 3an på gymnasiet nu? eller kan du "tenta av" det?

2012-06-01 @ 07:35:19
Postat av: Isabella

Hur gjorde du med facebook när du var iväg? Har hört att man inte ska hålla sig fast vid Sverige, utan fokusera på allt i landet där man befinner sig. Men på facebook finns ju alla, man ser vad de gör osv.



Har själv funderat på hur man borde göra. Vore lite skumt att börja radera folk liksom...



Hur gjorde du? :)

2012-06-01 @ 07:55:29
URL: http://alwaysandbelieve.blogspot.com
Postat av: Stina

Har du gått upp mycket i vikt under ditt år? Och går det att undvika onyttig mat ifall man åker till usa? Jag har funderat på att åka, men är rädd att jag ska hamna i en "tjockis-familj" med onyttig mat, vilket inte skulle vara så bra eftersom att satsar hårt på löpningen...

2012-06-01 @ 08:00:47
Postat av: Sarah

Hur gamla var de som gick i High school? Jag skulle vilja åka efter tvåan, men kmr då vara 18 när jag åker och är rädd att jag kommer vara "för gammal", inte enligt reglerna, men mot de andra!:)

2012-06-01 @ 08:14:49
Postat av: elsa

Har du varit på fester ungefär som dom i sverige i usa? Och i så fall hur var dom, drack man alkohol eller chillade man mer med typ chips och läsk och vad gjorde ni osv?Bra blogg!!! Jag har läst den hela året :D

2012-06-01 @ 10:41:31
Postat av: Sara

Undrar också om det där med åldern. Jag vill åka till USA mer än allt men isf måste jag åka efter tvåan då jag kommer vara 18 år, tror du att man är liksom lite för gammal då?

2012-06-01 @ 12:16:17
Postat av: Anonym

Vilke var din favooritaffär i USA?

2012-06-01 @ 14:34:25
Postat av: Frida

Säg ngt negativt med utbytesåret, eller något som kändes jobbigt för dig?

Och fick du någon kulturchock? vad var den största chocken isf??

Uppstod det ngt gräl/någo konflikter med värdfamiljen, eller med vänner, skolpersonal etc..?? :)

2012-06-01 @ 16:03:35
Postat av: Fanny - USA 13/14

Har du tänkt på att gå på college någongång? och när och var isåfall? Trivdes du bättre i USA än i Sverige? Och känner du att du liksom "hör hemma" i USA nu? Hur håller du kontakten med din amerikanska familj och dina amerikanska vänner? :)



Det verkar iallafall som om du har haft en underbart år och det har varit jättekul att läsa din fina blogg under året och det är det fortfarande! Men tyvärr så tar ju det mesta slut nångång men du kan ju alltid åka tillbaka. Stay strong och lycka till med allt i framtiden! :)

2012-06-01 @ 16:40:01
URL: http://fannee.blogg.se/
Postat av: Tilda Larsson

Vad är det första du tänker på när någon säger usa?

Vilken högtid/period var svårast att vara utan familjen?

Hur många studenter var det som åkte iväg med explorius?

Kände du någon innan som åkte iväg samtidigt som dig?

Hur kommer det sig att du ville åka från början?

Och till sist, ska du till picknick på apslätten på onsdag? Isf ska jag hålla utkik efter dig :)



kram

2012-06-01 @ 17:29:14
URL: http://tiildalarsson.blogg.se/
Postat av: Annie

Jättebra blogg! Har följt dig dagligen i över 6 månader, så känns konstigt att du är hemma nu igen.



Jag undrar hur din värdfamilj såg på relationen till killar? Visserligen har du Sebastian, men vad hade de för regler ändå? Har hört att de är stränga, man får inte stänga dörren om man är ensam med killar, och verkligen inte sova över osv. Fanns det sånna regler hos dig med? :)

2012-06-01 @ 19:01:11
Postat av: Jasmine

Var det några regler din värdfamilj hade som du tyckte var konstiga?

Var det svårt att skaffa vänner som man verkligen trivdes med?

2012-06-01 @ 21:36:04
URL: http://jasminealice.blogg.se/
Postat av: stina

hur känns det att börja gymnasiet nu när du får gå med de som är ett år yngre, är det värt liksom? :)

Vilket språk tänker och drömmer du på nu?

Känns det som du tappat svenskan, alltså ord och stavningar och sånt när du ska prata och skriva? :)



kram! Din blogg är så inspirerande, kan inte vänta tills det är min tur att åka iväg :)

2012-06-01 @ 21:47:17
URL: http://stinaerika.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså jag vill verkligen uppleva detta. men jag är så jävla rädd. jag är rädd för första dagen i highschool, rädd att hamna i fel familj, rädd att inte passa in, rädd att inte skaffa vänner. mina föräldrar vill inte att jag ska åka. men jag vill verkligen....

2012-06-01 @ 23:03:11
Postat av: SARAA

du skrev att du och din värdpappa var bråka ellerinte kom överens om något skulle du kunna berätta vad det var om ? Vad tycker du om din värdsyster ni verkade inte ha jätte bra kontakt lr missuppfattar jag det ? Kan du berätta om din värdfamilj mamma, pappa och din syster bästa resp sämsta ??

2012-06-01 @ 23:57:32
Postat av: Ellen

Hej Eira (btw du har ett så himla fint namn! Möjligen snor jag det för att döpa framtida flickebarn?), jag har ingen fråga, jag ville bara säga att din blogg är mitt driv. Du är anledningen till att jag vågar åka nästa år, och jag är så jäkla tacksam för det. I mitt huvud är du min kompis, din blogg är ungefär som en 1-way conversation som vi för, hehe.

Så tack Eira, du snygga, glada och genuina människa, för att du driver den här bloggen och inspirerar folk till att våga åka, och leva lite!! Puss

2012-06-02 @ 01:21:07
Postat av: Ida

Hej Eira!! du ar sa vacker!!

Tack for bra inspiration. Jag har ett par fragor: foredrar du svenska eller amerikanska killar? har du traffat Sebastian an? har du planer pa att studera i Hawaii? Vilken kulturshock var jobbigast, den du fick nar du kom till USA eller den du fick nar du kom tillbaks till Sverige?

2012-06-02 @ 11:43:42
Postat av: Tanya

Har viktoria någon blogg? Skulle vara kul och följa hennes resa :)

2012-06-02 @ 12:45:47
URL: http://tanyamaria.myshowroom.se
Postat av: S

vad gjorde du de dagarna du inte hade plugg? shoppade? hängde med vänner?



bästa shoppingstället?



favorit mat/snack?



har du en bild på ditt rum i USA?

2012-06-02 @ 16:21:09
Postat av: E

VILKET gymnasium har d tänkt börjaa på, börjaa inte på alströmmer tycker inte du borde göra det helt ärligt tror du kommer ångra dig :)

2012-06-02 @ 20:43:34
Postat av: Cecilia

Vad gör du om tio år? vad kommer du att jobba med om tio år? :)

2012-06-03 @ 00:37:25
Postat av: Anonym

Har du planerat att åka tillbaka till usa snart? :)

2012-06-03 @ 12:15:57
Postat av: anna

Hejsan! Jag bara undrar lite hur det är med alkohol där du var i usa? Alltså på fester och så. Vet att på de flesta ställen är det vanligare med droger eftersom det kanske är lättare att få tag på... Vad jag hört från andra utbytesstudenter iallafall :) Du kanske var rädd för att bli hemskickad men på vilka sätt skilldes amerikanska fester sig från svenska?

2012-06-03 @ 21:58:24
Postat av: :)

Gjorde du färdigt din scrapbook som du började på förra sommaren? Skulle vara jätteroligt att se den i så fall! :)

2012-06-03 @ 23:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0