My future's so bright I have to wear shades

Var uppe hela natten och pratade men mina vänner över facebook och skype. Hade nästan glömt att solen aldrig går ner här under sommaren. Det är på plus sidan. Vakna kring fyra och åt lite fil och banan. Jag har nog aldrig sovit såhär mycket som jag gjort de senaste dagarna i hela mitt liv tror jag. Pappa kom hem och jag ringde till min bästaste vän Lina och hon var precis här. Underbart att se henne igen, hon är en såndär vän som man vet att man klarar allt med om man har henne vid sin sida. När man pratar med alla vänner här märker man hur stilla Sverige har varit medans man varit borta och hur sig likt allting är. När folk kollar på en med ivriga ögon och säger "Berätta!!" så vet jag inte ens vart jag ska börja, har tusen berättelser, platser och saker som har hänt. Så till alla er som vill men tvekar på grund av rädsla, fundera lite på vad det är ni missar och vad det är ni får av att åka.
Har bestämt mig för att fortsätta blogga och jag ska vara ärlig om allting. Tror att det är viktigt att jag låter mig själv känna det jag gör just nu men jag vet ju också att jag inte kan stanna i det för alltid. Kommer nog få kämpa lite för att vänja mig vid allt och trivas. Jag tror på att lycka är något som inte alltid kommer självklart, man får jobba för det. Ska göra mig en lång lista med sånt som gör mig glad. Människor, saker, upplevelser och hålla mig till den listan för att göra Sverige lättare. Och så ska jag plugga på som tusan så att jag kan försäkra mig om dessa två år i Sverige att detta är bara början. Vända om allt till något positivt som motivation. You'll see. Jag tror också på att lycka inte utgår ifrån vart man är i världen. Man kan vara på världens vackraste plats och fortfarande vara ledsen, ha problem med sig själv och med världen. Om man har fina vänner och letar efter en anledning att alltid le så kan nog alla ställen vara bra. Vissa bättre än andra såklart men allting är tillfälligt och så uppskatta det som är bra och skit i resten. Ska försöka med det.
Är i Alingsås just nu och jag ska nog dra mig in mot Göteborg igen. De har ju tydligen öppnat en Starbucks på stationen i Göteborg så jag ska nog ta mig en Mocha igen som the old times. Sen träffa Victoria och imorgon träffar jag min pojkvän igen. Är helt säker på att det kommer lysa upp min värld, he always does. Kram på er


4 kommentarer
Postat av: fanny

åh allting blir nog bra tillslut och du kan ju se fram emot att ta studenten och grejer och sedan möjligtvis åka till usa igen :>



Yes finns en starbucks, drack en vanilla latte där omnomnom!

2012-05-31 @ 18:45:52
URL: http://fannyelina.blogg.se/
Postat av: Matilda

Din blogg är så himla bra och så kul & inspirerande att läsa! :D

2012-05-31 @ 19:14:21
Postat av: Tilda Larsson

åååh allt kommer bli bra igen och du kommer vänja dig vid sverige, i promise!

Vad roligt att du ska träffa sebastian i morgon! hoppas vi får ta del av det lite grann;)

kram

2012-05-31 @ 20:27:42
URL: http://tiildalarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad bra att du kommer fortsätta blogga, älskar ju din blogg!

2012-06-02 @ 00:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0