In the end, all you have is memories

Nu är skolan över. hfoifjoiudhfoisjjpo. Vaknade upp i onsdags och bara grät. Det är så konstigt för utbytesåret har ju inte bara varit för detta året, förbredde mig ett helt år innan så det har varit en så stor del av mitt liv så länge och nu är det bara över från en dag till en annan. Men det kommer alltid att vara en enormt stor del av mitt liv, alla minnen jag skapat, människor jag träffat och läxor jag lärt mig på vägen kommer förändra mitt liv för alltid nu. I Sverige, även om allting kommer vara mer eller mindre detsamma kommer allt att vara så annorlunda för jag kommer se på allt med helt annorlunda ögon. 
Det gör verkligen ont att säga hej då men jag vet också att det betyder att det är något betydelsefullt jag lämnar bakom mig. Det kommer att kännas annorlunda att komma tillbaka till ett mer normalt liv när man kommit så långt men detta är bara början av alla äventyr.
Min sista dag i skolan i alla fall. Min värdmamma körde mig till skolan som vanligt (även om det är typ 10 min att gå, hon är för söt) och jag kom till skolan tidigt för jag var tvungen att gå till the bookstore och betala för mina danskläder. Alla seniors åkte omkring runt skolan på rollerblades, cykel, scooter och levde livet haha. Hade early childhood och vi åt kakor och mjölk och prata om året. Katarina är en tjej som jag tagit hand om extra mycket för hon har behövt det och hon var så ledsen och grät och ville inte släppa taget när the bell rang. Det var jättesorligt, kommer sakna henne också. I dance class hade vi party och alla tog med sig mat och våran final i den klassen var att finish everything on the table men det var omöjligt. Sååå mycket food haha ni skulle ha sätt! 7th hour som är TV production var sorligast för vi är så nära i mitt lilla gäng, vi kallas oss för familj och gud, jag kommer sakna dem såå mycket :( Vill inte tänka på det. De ska fixa en fest för mig på lördag och vi ska till en stor vattenpark här, det kommer bli hur kul som hellst.

När skolan ringde och det var dags att lämna ville jag verkligen inte gå. Sista dagen på ett amerikansk high school, att gå på en har varit min dröm i flera år och när klockan ringde var det bara "jahopp, that was that." Sprang omkring och filmade med mina vänner runt skolan, vi var nog av dom sista där. Jag A.J, Brooke och Oscar gick till Taco Bell i hettan. Det var sjukt varmt, är ju uppe i 40 nu igen. Så vi satt där ett tag och när vi var färdiga kom vi bara över gatan och så stanna vi på zoyo och åt frozen yogurt. My obsession here! Vi bestämde oss för att gå hem till Brooke och bada och hon sa att det tar ca 5 minuter hem till henne men det tog omkring en timma tror jag. På vägen hittade vi en shopping cart så jag fick skjuss hem i alla fall haha men det var helt galet varmt och det har nog aldrig varit så skönt att komma i en pool som då.
Vi bada i säkert en timma, bara låg på en madrass i solen och sa vår bucketlist med allt vi kommer hitta på i framtiden. Vi gick upp och sola lite efter ett tag och vid 5.30 kom min värdpappa och hans mamma och hämta upp mig och vi åkte till Sweet Tomato och åt. Världens smartaste ställe, man gör sin egen sallad och de har hur mycket som hellst att välja från. 

När vi kom hem hämtade Wade upp mig och han ville visa mig lite olika ställen omkring i området. Tog mig till en hög pakering där man såg ut över hela phoenix området och jag började nästan gråta igen. Vi prata om hela året och allt vi varit med om tillsammans, om homecoming och alla skratt i US history, english och current issues. Wade är en av mina absolut bästa vänner här och en av dom jag kommer sakna allra mest. När klockan var omrking 11 släppte han av mig och jag gick och la mig och det var min sista dag på Corona del Sol :)
12 kommentarer
Postat av: erica

det har varit sanslöst kul att följa din blogg eira! jag har verkligen älskat dina uppdateringar, sett dina bilder och videos och läst hur bra du har det. älskar din blogg!

2012-05-25 @ 23:00:17
URL: http://ericaskyllkvist.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Det var så sorgligt att läsa detta men samtidigt blev jag så otroligt glad! Glad you've had the time of your life over there :)x

2012-05-26 @ 01:19:05
Postat av: Michelle

Åh tack!!! Jag har dock inte bestämt mig än, problemet är att jag har kommit in på en skola i Kina också som har ett mycket bättre rykte, den på hawaii är ju inte riktigt i the ivy leagues om man säger så. Men det skulle ju vara så fantastiskt kul att bo på Hawaii i 4 år!! Åhhh vet inte vad jag ska göra haha :)

2012-05-26 @ 09:19:36
URL: http://atlantis.blogg.se/
Postat av: Sandra - If it comes in pink

Vilka härliga bilder! Det måste vara vemodigt att lämna allt...

2012-05-26 @ 14:47:12
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Jättetrevlig blogg och superroligt att fått tagit del av din vardag!!

2012-05-26 @ 18:27:14
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com/
Postat av: S

Shit så fort det gått!!!!! Men har varit jättekul att följa ditt liv over there :)

2012-05-26 @ 21:35:03
Postat av: Isabella

Hej! Vill att du ska veta att jag, som säkert så många andra, blir väldigt glad av dina uppdateringar. Hoppas sista tiden bjuder på många äventyr. Kram.

2012-05-27 @ 18:13:16
URL: http://alwaysandbelieve.blogspot.com
Postat av: Matilda

Heyyy... Just a q. Går man med skor inomhus i USA eller är det bara i filmer man gör det? Hehe, well. Vart beyond roligt och intressant att följa din blogg denna tid.

2012-05-27 @ 18:19:12
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: Fanny

Det har varit så himla kul att följa dig! Började följa din blogg redan innan du åkte till USA så det känns så konstigt nu när det typ är slut! :/ Tiden har gått så snabbt!



Som sagt, har varit jättekul att följa dig, kommer självklart fortsätta med det även om du bloggar hemma från Sverige. Tack för en underbar blogg! :)

2012-05-29 @ 22:07:38
URL: http://fawila.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Oj, jag fick rysningar när jag läste det här. Det har faktist varit jättekul att följa ditt år här på bloggen, hoppas du fortsätter blogga när du kommer hem också.

Du har också faktist inspirerat mig att kanske åka som utbytesstudent men jag vet inte, kanske jag åker utomlands efter gymnasiet istället :)

2012-05-29 @ 22:19:44
URL: http://emilyalexandra.devote.se
Postat av: Karin

Hur håller du dig i så bra form? :D

2012-05-30 @ 10:10:43
Postat av: Julia

Varit oerhört roligt att få följa ditt liv borta i usa och hela resan dit. Du har inspirerat mig på så många olika vis, det ska du veta. Känns lite tråkigt att det är över såklart, men man får glädjas över att det händer istället och så tror jag du ser det också :)



En annan sak.. har du träffat Sebastian än? det är något jag hoppas kommer upp i bloggen. Hur det kändes osv. er första puss, om den kommit eller när den kommer :) hihi blir ju så mycket intressantare eftersom ni liksom är tillsammans med inte haft möjligheten att göra allt det där än :) cute.



Hoppas att resan hem gick bra och att du fått krama om alla dina nära o kära nu. En sak till föresten.. såg på fb att några från us skrivit att de ska komma nästa sommar.. what is that about? :) hugs!

2012-05-30 @ 21:26:42
URL: http://natgicksnett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0