The sky was never the limit

C om From NY to LA:
kan du inte skriva mer om dina ämnen du har i skolan och vad man gör i dom? :)

Det kan jag :)

Junior English
- Förra terminen skrev vi uppsattser om tre böcker, höll en presentation om en av böckerna. Såg två filmer som vi skrev om. Läste om litteratur och om viktiga människor. Utöver det hade vi 20 glosor varje vecka där man ska kunna part of speeech, defenition, synonyms och antonyms. Större delen av tiden i den klassen går åt att spela, bingo tex. Vi har vad vi kallar "world series of English" där man tävlar i lag och svarar på frågor, vissa är relaterade till engelska och glosorna men för det mesta är det bara random frågor. Sen brukar vi få rita bilder till glosorna och så ska alla gissa vad det föreställer. Vi såg på The Simpsons en gång. Min lärare älskar conspiracies så vi pratar mycket om det, om the Illuminatis och sånt. Den här semestern har vi ett reseach project som vi kommer jobba med rästen av terminen.

Current Issues
- Hade jag förra semestern och det var en av mina favorit classes. Det var en diskutions klass och vi prata om sånt som är aktuellt just nu. Vi prata tex om Gay Marrige, utbildning och ekonomi som försämras, djurmisshandel, krig som pågår just nu, immigration m.m. Vi kolla på väldigt många filmer och dokumentärer. Har ni sett super size me? Han killen som är med i den filmen har en serie av dokumentärer där folk byter liv för 30 dagar och vi kolla på alla dom och det var rätt intressant. Hade quizes varje måndag om vad som hade hänt i nyheterna veckan innan.

American History
- I denna classen har jag den bästa läraren jag någonsin haft, Mr. Webb. Alla lärare jag har på Corona är helt otroligt bra, väldigt många gånger bättre än de jag haft i Sverige. Vi har lärt oss om Amerikansk historia, från the settlement och just nu håller vi på att prata om Cowboys. Vi har en assignment varje vecka som är busenkel, ett papper med frågor, meningarna är precis desamma som i boken. Sen har vi Quizes lite då och då. Har sett rätt många filmer. Annars så går lektionerna mest ut på såhär, okej här kommer min svenska sjunka till jorden, vi får papper med faktan där ord saknas. Med projektor så visar min lärare den riktiga pappret där alla ord är ifyllda och så ska vi skriva i det som saknas i våra.
Hoppas det är någon som fattar. Kan ju tillägga att medans jag skriver detta blogginlägg använder jag google translate.

Early childhood - Här är jag som dagisfröken för en grupp småttingar. Vi tar ut spel för dem och leker, tar dom till bibloteket, läser sagor, har kramkalas och lite sånt. Dom är så himla söta allihopa. Idag så frågade jag två tjejer vad de vill bli när de blir stora och jag fick Superman, Santa Clause, en cheerleader och en doktor tillbaka haha.

Intermediate Dance - Började jag med i veckan och jag ääälllskar det! Vi håller på med en hip hop dans just nu och vi ska lära oss en modern till en show i April. Vi värmer upp, strechar och går igenom det vi lärt oss och går igenom nytt. Förra terminen tror jag de gick igenom mer teknik och sånt.

TV Production
- Vi gör filmer och lär oss om kameror, vinklar, hur man filmar bra. Förra terminen fick vi göra en musik video och 5 sekunders filmer och lite annat.

Yearbook - Vi fick ämnen vi skulle täcka, vi intervjuva elever, fota, skrev och sätte in allt i yearbooken som trycks i Maj. Jättehäftigt att faktiskt ha sitt egna uppslag.Vi hjälpte till med att ta skolbilder och klubbilder och vi sålde reklam för att få ihop pengar. Vi hade kakkalas när nånting blev färdigt eller när min lärare kände för det. Ska jag vara ärlig så var detta den klass som jag gillade minst och jag bytte ut den i år till dance. Vi hade antingen ingenting alls att göra eller så var det jättestressigt och vi satt mest framför datorerna, tog classen för att jag trodde att vi skulle vara ute mer på campus och vara mer aktiva. Det var helt enkelt inte som jag trodde.

Så det är klasserna jag tar och har tagit. Mina tips till kommande utbytesstudenter är, ta klasser där man kan umgås, kan prata och vara aktiv, tex Currents Issues eller Tv producyion. Klasser där man delar ett inresse tror jag är väldigt bra också för man får en helt annan sammanhållning, typ dans, kör, band m.m där man också har uppvisningar och sånt tillsammans. Det blir som en fritidsaktivitet men på skoltid. Ta chansen att ta roliga ämnen när man kan och eftersom att utbytesåret inte räknas ändå.

4 kommentarer
Postat av: C

Tack för svaret :)

2012-01-19 @ 09:32:48
Postat av: FredrikFredrik

2012-01-19 @ 20:49:02
URL: http://Http://usafredrik.blogg.se
Postat av: Fredrik

Hej! Jag åker som utbytesstudent 12/13 och läste ett av dina gamla inlägg. Såg att du hade fått Region West Preference. Vet du vilka stater det är som ingår i just Region West?

2012-01-19 @ 20:50:23
URL: http://Http://usafredrik.blogg.se
Postat av: Anonym

Heey! Får du betyg i ämnena som earls childhood och dans? Älskar din blogg!! :)) kraam

2012-04-16 @ 19:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0