And I'm running through the snow towards the sunset, but I'm always with you

Ewelina om I'M HOME!:
Åh. Kan inte förstå att du är där - vill också ha en familj. Vill se bilder på Arizona :) vilka ämnen ska du välja? Puss gullunge.
Svar: Nej jag vet, inte jag heller! Du får snart din med, du som är så söt :D Ska bli! Var tvungen att ta US history och english, sen current issues, TV production, yearbook och yoga & fitness. Så rätt chill schema. Ingen matte eller NO så det ska nog gå ;) Puss tillbaka!

Anonym om I'M HOME!:
Kan inte du lägga upp bilder på hur det ser ut runt omkring dig..på skolan o i skolan. Är så nyfiken på om det ser ut som alla skolor i high school serierna gör! Detta låter helt fantastiskt. Kram
Svar: Absolut att jag kan! Ska på orientation på lördag och då kan jag nog ta bilder. Jag var där idag och skolan var jättestor, jättecool och jätte Amerikansk, långa vita, blanka korridorer och Amerikanska flaggan i de flesta klassrum haha. Men de flesta korridorer var utomhus faktiskt och jag har apelsinbuskar och palmer på min skolgård... not in Sweden anymore :))



Fanny om I'M HOME!:
hur mycket kostade det dig att åka dit sammanlagt? är så nyfiken om exakt allt! hur känns det att konstant prata engelska? berätta! :D:D

Svar: Ca 100 000 allt som allt. Det är jättekonstigt för jag pratade engelska hela tiden i New York med alla norskar och finskor, pratade så mycket engelska jag bara kunde där, och det gick super och det gör det oftast också men jag vet inte, tycker jag pratar jättedåligt här haha. Ibland tänker jag inte alls på att jag pratar engelska men ibland går det lite trögt men det är bara att prata på, det måste man ju göra ändå och det är enda sättet att bli bättre. Amerikaner är väldigt tålamodiga och snälla. Besides, min engelska är bättre en deras engelska. Men jag märker att jag redan börjar få lite problem, man kommer in i Engelskan snabbt. Prata med mamma på skype förut och hon tyckte jag lät jättekonstigt redan och det tog låååång tid för mig att komma på apelsin på svenska.

Anonym
om I'M HOME!:
Kan du inte göra en videoblogg om hur huset du bor i ser ut, typ ditt rum och så. Gärna om skolan också. Är supernyfiken!
Btw, Jag älskar din blogg. Går in flera gånger om dagen för att se om du har laddat upp något nytt :') + att jag är lite avundsjuk för att du vågar resa iväg helt själv och stå på dina egna ben i ett helt år :)
Lycka till !

Svar: Of course! Det gör jag imorgon här hemma :) Gud vad du är söt, och tack så mycket! :D Du borde också åka iväg ju om du vill det!! Puss och kram

Emelie♥ om I'M HOME!:
har lite frågor :
1, hur många timmar skiljer tidzonerna mellan sverige och Arizona?
2. kan du inte typ göra en film och visa huset du bor i och din familj typ?
3. vilka ämnen ska du välja?
hoppas du har det bra i Arizona!,

Svar: 1. Vi är 9 timmar efter här! Så nu är det morgon i Sverige och jag ska snart gå och lägga mig ;)
2. Will do!! :D
3. Ska ta US history, english, yoga & fitness, yearbook, tv production och current issues
Tack så mycket! Det har jag. Hoppas du har det jättefint i Sverige :)) Kram på dig

Emelie♥ om I'M HOME!:
kom på en till fråga: vad fick din värdfamilj för presenter av dej? och fick du nått av dom mer än tavlan? :p
Svar: Jag fick tavlan, en välkomsskylt och blommor :)) De fick en mixad skiva med svenska låtar, peparkaksformar, smycken från snö och bag lady, en svensk hatt, sverige bok, kökshand duk med svensk flaggan och ett typiskt svenskt hus på haha, svenskt godis. Hm.. think that's it. Från mamma och pappa fick dom duk och bordstabletter :) Tog med djungelvrål som godis för jag vet att det inte har den typen av lakris. Haha, när Dottie (mom) smaka så spotta hon ut det and threw it across the room haha, så det var inte populärt. Marabou dock, Brittany (sister) sa att det var den bästa chokladen hon smakat. Den är nästan slut och den var en king size ;D
6 kommentarer
Postat av: agnes

låter inte helt fel.. snart kommer vi andra också! Alingsås är vaaarmt! (redan 27 grader 11 på morgonen)så njuter av lite svensk sommar till innan NY :)

vad är grejen med all engelska i texterna? :)

2011-08-03 @ 11:01:02
URL: http://agneshastalavista.blogspot.com/
Postat av: paula

Eira, det ser helt underbart ut ju, snart är jag också äntligen i landet over there! PUSS!

2011-08-03 @ 12:02:07
URL: http://psintheus.blogg.se/
Postat av: Emelie♥

tack för svaren ! :D

är så avundsjuk på dej, jag ska nog söka till 12/13 eller 13/14 :)

2011-08-03 @ 12:12:43
URL: http://eemeliebbergqvist.blogg.se/
Postat av: Daisy

Jag förstår inte riktigt, du skriver att du redan börjar få lite problem men att du kommer in i engelskan jättefort. Hur menar du?



Hur kändes det att prata med din mor via skype då? Har du med dig egen dator eller hur uppdaterar du din blogg?

2011-08-03 @ 19:23:15
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Daisy igen

"3. Ska ta US history, english, yoga & fitness, yearbook, tv production och current issues" <-- Vad är det sista du skrev? och yearbook?

2011-08-03 @ 19:25:42
Postat av: Kaisa

åh kan inte du berätta om hur det var på starbucks och hur det smakade? är så nyfiken :D<3

2011-08-04 @ 00:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0