P R O M

Hello sunshines!
I'm so excited to tell you guys about prom! I had the best night ever! Vakna upp tidigt och duscha, raka benen, fixa ögonbrynen och slappa till the vampire diaries. Mötte upp Brooke in the mall omkring 2, hon köpte smycken från F21 och jag en bronzig ögonskugga från Sephora. Sen kom hennes mamma och plocka upp och och körde oss bort till Stephanie. Stephs syster fixade våra hår, vi lyssna på Kid Cudi och fixa oss i flera timmar. Fun fun. Gjorde våra sista touch ups kring 5 och då kom killarna och hämta upp oss. Min lilla prom group bestod av mig, Steph, Brooke, Maddi, Bella, A.J, Oscar och Troy och vi pumpa upp musiken i bilen och åkte till stället där vi skulle ta bilder. Justin Bieber's Boyfriend kommer nog alltid att få mig att tänka på prom nu för jag vet inte hur många gånger den spelades haha och vi sjöng tills vi blev hesa. Anyway, vi kom till Gila Springs Fountain och där väntade mina värdföräldrar och Bellas mamma som tog bilder på oss. Min vän Dezaray om ni minns henne var där också och hon joinade oss för ett par pics, kul att träffa henne igen. Vi log tills kinderna värkte och sen hoppa vi in i bilen igen och åkta till cheescake factory för att äta. De tar inte resorvation där så vi hoppades på det bästa men väntetiden var 45 min så vi åkte till Boca de Pebo istället, där jag åt för homecoming i höstas. Jag och ett par vänner delade på någon spicy chicken thingie som inte var något vidare haha så vi åt slut på vitlöksbröd och beställde in en cake som var hur god och filling som hellst. Tog en massa silly pictures och hade allmänt kul bara. Förra gången vi hade dinner tillsammans gick jag emot en emergency door så att alarment went of for like 10 minutes och A.J and Troy ramla av stolarna av skratt så de mobbade mig rätt hårt för det haha. När vi hade ätit nog så åkte vi mot the venue som låg borta i Scottsdale som är ca 40 härifrån. Visade sig att Oscar inte är så bra med directions så vi var i bilen ett bra tag. But we had a ball in the car so it was fine. När vi kom fram var vi alla sjukt excited och alla skrek "WE'RE FREAKING GOING TO PROM PEOPLE!!" och det kändes så himla kul, har ju drömt om prom sen jag var typ 12 eller nått och äntligen! Kom dit och köpte biljetter, de kolla våra clutches och sen kom vi in. The venue (vad det nu heter på svenska...) var jättefin och allt var jätte väldekorerat. Temat var Bella Notte så det var typ Italian/French style. I början mingla vi omkring mest och heja på alla, tog lite bilder med vänner, var så himla kul att se alla i sina fina klänningar, vo la in våra heels och sen dansa vi. Alla på dansgolvet grinda såklart. Måste säga att själva prom inte var sådär jättekul, och kolla man omkring såg alla sjukt uttråkade ut också haha. Men musiken var helt okej, de spela Swedish house maffia så ni kan ju tänka er att jag var glad haha. De announced prom king and queen och min vän Irene vann queen! Det förtjäna hon verkligen, är så glad för hennes skull.  Vi stack omkring 11.10 och vid det laget hade jag faktiskt fått nog av prom kännde jag. In i bilen igen och vi skulle åka till ett hotell där vår party buss vänta och mina vänner skulle sova senare. Men vi blev vilse igen och åkte i säkert två timmar. Det var rätt sketchy, kom ut på någon väg mitt i öknen och vi visste inte alls var vi var haha. Alla skrek på varandra men vi hade grymt kul ändå och bra musik still. När vi trodde att vi aldrig skulle se civilization igen så hitta vi rätt och kom till hotellet tillslut. Där stog vår partybuss och en massa vänner och vänta. Partbussen var sjukt kul! Det var liksom som en buss men den var helt mörk och det var säten längst väggen. Min curfew var 2 så bussen droppa av mig då. Hade typ bara 20 minuter på bussen och det var tråkigt såklart, jättesvårt att hoppa av för vi hade hur kul som hellst verkligen. Resten av mina vänner stanna där och skulle sen sova på hotell. Anledningen till varför min curfew var 2 kan jag skriva i ett annat inlägg. Lyckad prom i alla fall!! Vill gå tillbaka och göra om det so bad :))

7 kommentarer
Postat av: Anonym

fina alla var, speciellt du!

2012-05-08 @ 07:42:06
Postat av: Mathilda

Ooh, how fun! Har alltid velat gå på prom så länge jag kan minnas. Alla var superfina och du var så vacker i din sockervaddsklänning! Vad roligt att höra att du hade det kul! kraaaam

2012-05-08 @ 11:47:22
Postat av: S

kul!! men jag undrar vad är skillnaden mellan homecoming och prom? är homecoming en lite mindre tillställning eller? :P

2012-05-08 @ 15:59:38
Postat av: Olli

Gud va söt du var!? haha, du är nog en av de snyggaste personerna som jag vet.. :p

2012-05-08 @ 16:39:17
URL: http://oollis.devote.se
Postat av: Anna

åh va kul det verkar! Jag är nöjd med mitt val att vänta att åka utomlands till efter gymnasiet, men måste säga att prom är en av de sakerna jag verkligen skulle velat uppleva!



Iallafall, tänkte bara säga att det är lite småkul att man kan läsa "vakna upp tidigt" och "ätit nog" eftersom det inte är många i sverige som faktiskt pratar så. älskar att man kan se hur engelskan påverkar mer och mer på olika utbytesbloggar ju längre tiden går!

2012-05-08 @ 20:04:42
Postat av: iiiden

åh roligt!

2012-05-08 @ 20:36:15
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gud vad fin du va och är! :)

2012-05-08 @ 21:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0