Tonight we are young, so let's set the world on fire. We can burn brighter than the sun.

Hej på er :)
Jag orkar inte blogga så jag är inne på tumblr och weheartit istället. Det är addictive, ska bara kolla en sida till, och en till, och en till och så är man hooked. Men man får massa inspiration där ju, weheartit är min terapi. Jag startade ett nytt konto för jag kände för att börja om bara så Här är den. Prata med Paula när jag höll på att klicka runt och hon tyckte att jag skulle heta ilovepaula så det blev mitt namn och stämmer så bra. Om ni har weheartit så får ni gärna kommentera era, kul att följa ju :) Paulas är iloveeira hah.
Var inne på en massa bloggar tillsammans med vänner i skolan och de sa "Sweden is so hipster! I love it" och det finns väl viss sanning i det. Många klär sig ju rätt tumblr aktigt där borta i svea och jag saknar faktiskt sveriges good sense of taste. Woho, engelskan går på topp just nu.
Brittany bakade en orio cake idag och hon bad mig smaka och frostingen var så maffig att jag blev mätt som en plätt av bara en liten sked. Den var sådär dunder amerikansk och hur stor som hellst och ser ut som en gigantisk oreo, men god.
Har för övrigt haft drama, drama, drama i skolan idag. Skitsnack fån tjejer och killar som försöker övertyga mig att gå bakom ryggen på min pojkvän. Nu uh. Känns lite som om man går på högstadiet igen för allt är mest bara en lek, alla utbyttjar alla och aa, det är annorlunda bara. Men nu ska jag skriva ihop min presentation snabbt. Önska mig lycka till för det behöver jag. Puss.

Hej Eira! Jag åker nu 12/13 och undrar vilken amerikansk organisation du hade (ISE, ASSE eller Worl Heritage osv.)
Och vad du tycker om dem! ;)
Svar: Jag har ISE och jag tycker de är bra. Tror att det hänger väldigt mycket på vem som är ens kontaktperson dock, min är underbar. Men det finns en miljontals regler och det kan vara frustrerande ibland. Att man inte får göra sånt som är olagligt här, I get that. Men alla småregler om hur mycket man får vara inne på dator, hur mycket man får prata i telefon, hur föräldrar får hälsa på m.m, även om de är satta för att jag ska få det bästa utav upplevelsen här så känner jag att jag kan ansvara över mitt liv själv tack. Det kan vara frustrerande för jag orkar inte att någon annan ska bestämma hur jag ska leva. Men jag tror inte att det är en ISE grej utan så är det nog för de flesta organisationer kan jag tänka mig. Lycka till med ditt år! :)

3 kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

skulle inte du kunna sätta ihop en lista på 25 regler som är lite chockartade/konstiga för oss andra?

du srkiver ganska ofta att du har konstiga regler om datortid osvosv och det skulle vara kul att läsa om! :)

sen undrar jag om du är glad hela tiden? du verkar vara lycklig 100% av tiden i usa?!

tack för en bra blogg!

2012-03-23 @ 15:57:52
Postat av: Malin

Älskar den låten! we are young - Fun :)



http://weheartit.com/mbella99 min weheartit :)

2012-03-23 @ 23:52:20
URL: http://mabellas.blogg.se/
Postat av: Linnea

Om du har Tumblr vad heter den isf? :D

2012-03-24 @ 23:04:41
URL: http://linneakoivuranta.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0