Cheerleading

Får så himla mycket frågor om cheerleading så jag tänkte att jag tar igenom hela grejen igen

Jag tränade cheer, med GC Troops, i A Junior lag och har tävlat och i DM och SM
Slutade pga pändlingen, tog mig 1,5 timma till träningen och det blev för mycket efter ett tag tyvärr
High School cheer är för det mesta väldigt simpel om man jämför med nivån som är på tävlingscheer i Sverige
Vad man förväntas kunna för att vara med i ett lag varierar från skola till skola antar jag men jag tror absolut att nästan alla kan gå med i ett Junior Varsity lag. På min skola krävdes inte mer än att man kan kordinera armar och ben typ. High School cheer är mest ramsor och kanske några bygg, de som är bra på gymnastik kör det, men annars mest fokus på dans och ramsor. Det är det jag sätt här omkring i alla fall.
Om det är fler frågor ska jag försöka svara på det också :)

Har väldigt lite cheer bilder på denna dator tyvärr men det är nästan tur det för jag ser så himla liten och fjortis ut ändå haha. Det här är dom enda bilderna där färgen inte är så förstäkt att man knappt kan se vad de föreställer och utan ankminer..

4 kommentarer
Postat av: Malin

Hej älskar din blogg. Att resa som utbytesstudent i USA ville jag göra själv. Och är väldigt avundsjuk på dig som har möjligheten att vara där. :)

Önskar jag med kunde det, men ska det så fort jag kan!

Hade tänkt att bli utbytesstudent men då fick jag diagnosen cancer och kämpar än!

Men lev din dag som det vore din sista. Och blogga mer!

Älskar att läsa hur det är att vara i USA! :)

2012-01-06 @ 04:12:41
Postat av: Isa

Om du inte hamnar i en skola som har himla hårdpress på alla sporter, då ska de vara en bakåtvolt du ska hoppa för att komma med i laget (:

2012-01-06 @ 06:12:12
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: Eira

Malin: Åh det blev jag jätteledsen av att höra, vad fruktansvärt. Jag hoppas så att du är på bättrings vägar och att allt blir bra med dig fina du.

Tänker skicka en massa tankar till dig så du kommer över hit till staterna någon gång snart. Ta hand om dig!

Massa kärlek till dig.

Kram

2012-01-06 @ 06:28:28
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/
Postat av: lotta

ååh saknar detta! underbara tider <3



hoppas du har det jätte bra eira! :)

2012-01-09 @ 17:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0