You can't buy happiness. But you can buy frozen yogurt which is kinda the same thing.

Hej Eira! Älskar din blogg och har läst den från starten haha... Nu är det så att jag och min familj ska åka till USA i början av sommaren! Vi kommer bo hos mina släktingar i Tuscon, AZ! Har fått lite koll iochmed allt jag läst hittills men skulle uppskatta om du skulle kunna göra ett inlägg med bästa köpcentrumen, glassbarer, biosalonger osvosv runt om i Phoenix områdena haha. Ha det braaa
Svar: Aha vad kul :) Jag är ju mest i Chandler och Tempe området men här är några favoriter.
Mitt favorit mall: Scottsdale Fashion Square, det är nog det största här omkring, plus att dom har HM.
Glassbarer: Cold Stone, det är en kedja som finns lite här och var där man gör sin egen glass smak typ. Älskar också frozen yogurt ställen, som typ är som glass, finns yogurt i massa olika smaker och det finns jättemånga goda toppings. Orange Leaf har bästa frozen yogurt tycker jag, zoyo och yogurtland är också gott dock.
Biosalonger: Harkins i Chandler Fashion Mall. Har för mig att AMC i Ahwatukee har lite billigare priser.
Mat: Hm, jag äälskaar Orange Chicken från Panda Express. Sweet Tomatoes är gott, det är free serve och man gör sin egen sallad, Olive Garden är rätt gott, de har Italiensk mat. För Amerikansk: California Pizzakitchen har god pizza och In and out burger slår McDonalds stort och finns bara här på västkusten tror jag.
Om det är något mer så bara fråga. Hoppas du får det så himla bra här! Om du är här när jag fortfarande är kvar så skriv gärna en kommentar så kanske vi kunde träffas, hade varit kul : ) Kram

Sebastian är väl också svensk utbytesstudent i USA? Träffades ni i USA? Och pratar ni svenska eller amerikanska med varandra?
Tacksam för svar! :)
Din blogg är grym btw!
KRAM

Svar: Ja, han är i South Carolina :) Vi träffades inte i USA utan på en utbytesträff i Göteborg innan vi båda åkte iväg hit. Vi brukar smsa på Engelska, det är ju lättare eftersom att vi inte har åäo men vi pratar svenska med varandra. Tycker dock han får ställa upp som Amerikan sen när jag saknar Engelskan och USA haha ;)
Tack så mycket. Kram tillbaka!

Hej! Hittade nyss din blogg och fullkomligt älskar den! Ångrar att jag inte upptäckte detta med utbytesstudent tidigare, för sent nu... (tar studenten nu) Jag tänker iaf ställa några frågor om det går bra? Du kanske har skrivit om detta innan, men jag hittade inte det.
*Vilken är den största skillnaden mellan amerikanska studenter och svenska? Är det lika mycket skitsnack bakom rygg, är det som i filmerna; bitchiga personer som mobbar?
*Tycker amerikanarna fortfarande att Sverige är väldigt konstigt? Eller de har liksom vant sig nu?
*Ser de flesta Sverige som positivt/bättre? Eller de är mer typ: ''USA är bäst i alla lägen'' ja utan att dra alla över en kam, hoppas jag du förstår vad jag menar :)
*Vad är amerikanarnas vanligaste syn av Sverige?
Om du skulle prata svenska, ser dem det som ohövligt eller bara coolt?
Jag vet, många Sverige vs USA frågor men tycker kulturer är sjukt intressant :)
Hoppas du har det fortsatt bra i staterna! Kram :)


Svar:
Vad kul, tack så mycket! :)
1. Här i USA känner jag att man blir behandlad som mindre, om man jämför med Sverige, och jag vet inte om det är därför men jag känner att många beter sig lite mer barnsligt här om jag ska vara ärlig. Känns ibland som om man går på högstadiet igen. Väldigt mycket skvaller, skitsnack, ryckten, du-får-inte-prata-med-min-pojkvän och hon-tror-att-hon-är-nått snack och sånt
2. Förstår inte riktigt vad du menar, har inte träffat på någon faktiskt som sagt att Sverie är konstigt
3. När jag berättar att jag är från Sverige så tycker folk att det är coolt för det mesta och alla säger hur de hellre skulle vilja bo i Sverige och hur awesome det måste vara att leva där, att de vill åka dit. Har inte kännt att folk är patriotiska här faktiskt. Men om man frågar hur många som bor i USA tror ju vissa att det är typ 3 billioner människor och att man tog sig hit med bil och grejer så jag vet inte, känns lite som om vissa tror att det inte finns något utanför USA ibland.
4. Att det är kallt, IKEA och Volvo, Swedish Fish är sånt som många tänker på när de hör Sverige haha och ibland Girl with the Dragon Tattoo och Swedish House Maffia.

gosh, kan du danska? :o
Svar: Ja, jag är halvdansk :)

Hejj! Jag bara undrar vilka mått du har på din blogg? aka bredd och sånt? :)
KRAM!

Svar: Önska jag visste men har verkligen ingen aning alls :/

Hej!
Älskar din blogg! Du inspirear mig på flera olika sätt! :)
Men undrade bara, du skulle väl ha gått i tvåan nu? Så då gick du på intervju innan du börjat ettan, jag ska börja ettan nu till hösten och vill också åka i tvåan, men om jag verkligen kommer gilla min klass kanske jag vill ha två år med dem inte bara ett, men hur tänkte du när du sökte?
Hoppas du kan svar på mitt lilla i-landsproblem, haha.

Hoppas du har det bra där borta! :)
Svar: Åh gud vad glad jag blir. Tack Linnea :)
Ja om jag var kvar i Sverige hade jag gått i tvåan. Alltså jag vet nte riktigt hur jag tänkte, jag visste bara att jag ville iväg och så fick allting lösa sig efter det. Jag fick några otroligt härliga vänner från min klass och jag saknar dem jätte mycket och det känns såklart väldigt sorligt att vi inte kommer ha några lektioner tillsammans. Men om man vill få det att fungera med människor så går det, oavsett circumstances, det har jag ju verkligen lärt mig här. Vi kommer ju fortsätta vara nära och jag ser fram emot att träffa nya vänner i min nya klass sen.
Hoppas det är bra själv. Kram

Hejsan! Har en liten fråga jag funderat på. När man åker som utbytesstudent.. hur läggs det in i ens betyg sen eller hur man ska säg? vad räknas det som? räknas det som ett av dina gymnasieår eller hur? haha hoppas du förstår vad jag menar :) Kram
Svar: Haha ja alltså det läggs ju inte in alls ;) Detta året räknas inte.


18 kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej !

Min dröm är att åka till USA som utbytesstudent. Undrar bara om jag skulle bli en Junior eller Senior om jag skulle åka i höst (fyller 17 i September)?

Måste ännu tillägga att jag fullkomligt älskar din blogg.

Kram :)

2012-01-31 @ 16:21:43
Postat av: Bodypalace

Just nu så läser jag igenom olika bloggar för att undersöka om det är många som hjälper till att förstärka dagens ideal. Tycker din blogg är bra faktiskt =)

2012-01-31 @ 16:43:51
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Felicia

hej tjejen har läst din blogg lite då och då nu, hur är det på utbytesår i USA.. och egentligen hur mycket kostar det att åka? :)

kram

2012-01-31 @ 16:44:34
URL: http://feliciaslindblom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så underbara bilder! =D

2012-01-31 @ 16:47:57
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Alva

snygg blogg! :)

2012-01-31 @ 17:13:31
URL: http://alvazand.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skulle va coolt om du gjorde en videoblogg på danska :)

2012-01-31 @ 17:19:35
Postat av: amanda (foto)

hej vill du tjäna pengar på din blogg? Man tjänar jätte mycket och jag ljuger inte! Direktlänk till mitt inlägg: http://amandasfoto.blogg.se/2012/january/tjana-pengar-pa-din-blogg-2.html#



Kram! :)

2012-01-31 @ 17:32:13
URL: http://amandasfoto.blogg.se/
Postat av: Amalia

tyckte bara att det var rätt skönt det där med att du var halvdansk, eftersom att jag också är det. vanligare än man tror kanske :)

2012-01-31 @ 17:37:57
URL: http://freish.blogg.se/
Postat av: Vickan

Snygg bloggdesign du har :D

2012-01-31 @ 17:47:23
URL: http://cinca.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, hur är det med dig idag? :)

2012-01-31 @ 17:56:15
URL: http://nolongerironic.webblogg.se/
Postat av: A common blogg -s

va gärna med i dagens blogg, kram!

2012-01-31 @ 18:36:42
URL: http://setfire.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tittar du fortfarande på The Vampire Diaries ? :)

Och finns det mycket äckliga kryp där du bor i Arizona?

2012-01-31 @ 18:40:52
Postat av: Alexandra

neej, vad söt du är på dendär bilden! :D

2012-01-31 @ 18:42:23
URL: http://emilyalexandra.devote.se
Postat av: Hanna

Hej! Jag menade med min fråga om de fortfarande tyckte det var konstigt med Sverige, att i början tyckte dem det var coolt/annorlunda och så, menade ifall de fortfarande tycker det eller ifall de vant sig :)



Tack för svaren! (:

2012-01-31 @ 20:18:37
Postat av: Monia

Hej! Just nu har jag två tävlingar i bloggen!



En där du kan vinna ett presentkort värde 250 kr hos HejBaby.se - tuffa kläder för barn 0-6 år :)



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html



Och en där du kan vinna en supersöt nalle från kramdjursbutiken.se:



http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-nalle-fran-kramdjursbutiken.html



Kika gärna in och var med i tävlingarna :) Om du inte gillar reklamkommentarer som denna så ber jag om ursäkt, radera den bara... Har jag råkat skicka till dig fler gånger så ber jag återigen om ursäkt. Inte lätt att hålla koll på alla man vill göra reklam för :)

2012-01-31 @ 20:34:45
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej måste bara säga att jag tycker din blogg är riktigt bra. Jag ska också åka till Usa i augisti och plugga ett år. Men undrar bara är det väldigt strängt ? jag brukar ju vara ute på kvällar och festar på helger. Vad brukar amrikanska ungdomar göra på helger och sånt ?

2012-01-31 @ 21:51:18
Postat av: Thea

Dricker du mycket Arizona is te? ;) vilken är din favorit?

2012-02-01 @ 05:30:13
Postat av: Julia

Lite forsättning på min fråga hur ditt år som utbytesstudent läggs in i betyget:



men asså, vadå läggs inte in? alla betyg, det du läst.. är det ingenting? får du ingenting som visar att du åtminstone läst det? och du åkte i 1an från sverige va? du ska alltså "gå om" tvåan nu då?



Det låter lite konstigt faktiskt. Men det är väl för att jag inte är insatt i det :)

2012-02-01 @ 21:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0