Always listen to your heart because even though it's on the left side, it's always right.

Just kidding. Jag ska inte göra track and field ändå. Min vän Kiana är i Colorguard, det är inte sådär jättestort i Sverige men i USA har man det på nästan alla matcher inom i alla fall Football tillsammans med the marching band. För alla som inte vet vad det är så är det dans och man har en flagga som man gör olika rörelser med och man gör uppträdanden på matcher och tävlar i det.

Hon sa i alla fall idag att de behöver en till plats i hennes lag så jag frågade om hon inte kunde prata med sin coach och fråga om de skulle kunna tänka sig att ta in mig även om jag inte alls gjort det innan. Och det kunde hon. Så nu är jag helt plötsligt I colorguard istället! Jag tror att jag hade haft jättekul I T&F men dans och uppträdande är mycket mer mig. Har min första träning på fredag och jag ska kunna rutinen de lärt sig tills dess så jag måste ut och träna nu.

Det är några stycken som påpekat fel i min sveska det sista. I min blogg och andra också.
Såhär är min svenska just nu.

Jag: Brittany ska iväg och jobb och sen ska hon till en kiropraktor
Sebastian: Lilla du... menar du kanske att hon ska jobba?

Min svenska kompis Markus försökte bevisa något för vår vän och sa
Eira, how do you say 'you're welcome in Swedish'
Jag: Välkommen :)
Markus: Nej... det heter varsegod.

Till Paula:
Kan inte vänta på att träffa dig och Victoria!
och
Han och hans friend

Här om dagen att jag skulle prata i Engelska. Någon från Track frågade mig hur man sa lalala på svenska och det tog mig en massa um, um, um att komma på. Det är verkligen en av konsekvenserna av att vara utbytesstudent. Tror dock att det kommer tillbaka rätt snabbt så fort man börjar använda svenskan igen.

Om du ser detta älskade, fina Lina så vill jag att du ska veta att du är saknad här borta. Skyyyype.

1 kommentarer
Postat av: Madde

Haha, jag fattade itne vad som var fel med "Kan inte vänta på att träffa dig och Victoria!

och

Han och hans friend" förrän 7nde gången jag läste meningen...

2012-01-20 @ 00:08:09
URL: http://missduchess.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0