I adore you, you crazy, gorgeous, wonderful (but also sometimes quite weird - but still so lovely) person.

Helllooo finisar. Haha den här helgen blev helt messed up. Hade massa olika planer men det gick inte riktigt vägen så det sög ju men får helt enkelt bara se till att nästa helg blir bättre. Jag åkte hem till några idag och det fick mig verkligen att tänka, alla bor så himla stort här! I sverige är det ju vanligt till och med att bo i en liten lägenhet, här finns det knappt. Här är husen hur hur stora som hellst med jättehögt i tak, pool och egen toalett till varje sovrum. Och en annan sak jag tänkte på när jag var där. För vi åt kanelbullar (till frukost..), jag har alltid trott att det är svenskt! Här äter man det med frosting on top såklart, för det är ju trots allt USA, och man äter det till frukost så det är inte helt samma sak. Men är det bara jag som har fel om att det är Svensk? Tex har man "Danish" här som är Wienerbröd. Haha, när jag är trött så är jag värdsbäst på att babbla på om sånt som inte har någon betydelse överhuvudtaget, you don't have to stick with me. Vi åkte i alla fall till Whole Foods förut som är en affär som bara har ekologisk mat för vi går på diet nu i familjen, tummen upp, så vi köpte massa nyttiga grejer, massa frukt, grönsaker och sådär. Ikväll ska jag laga en jättegod vegitarisk rätt som mamma alltid brukade gör för mig. Saknar mammas mat. Nu ska jag hitta på något annat. Ikväll är det The Grammys! :)
Puss på er

Jag har bara en fråga som jag hoppas du jättegärna kan svara på :)
har din värdfamilj tagit emot någon utbytesstudent tidigare? :)
Och sen undrar jag om du kanske vet om värdfamiljer bara tar emot studenter från en viss organisation t.ex explorius eller om dom kanske har haft studenter från explorius, ef och sts? om du förstår vad jag menar? :)
Svar: Jag förstår :) Min värdfamilj har haft en utbytesstudent från Germany men bara för typ 2 veckor eller nått sånt. Och den andra frågan har jag ingen aning om men, min värdfamilj är ju inte med i Explorius utan i ISE som är en Amerikansk organisation som Explorius är del av. Vet inte hur det fungerar med de andra organisationerna dock men det är nog bara att maila dom om du verkligen vill veta. Kram

Kan inte du visa vad du köpt från tex VS? :))
Svar: Haha... nej du :) Eller jag kan visa min swater

Jag är så sjuktligt avundsjuk på dig just nu. Hittade din blogg precis nu och såg att du är utbytesstudent i USA... Det är verkligen min dröm hahaha.... ville bara säga det! Hur är det, och hur kommer det sig att du åkte? :)
Svar: Haha awh. Make it come true then sweetie :) Hm, hur det är är en sån himla stor fråga, det får du nästan läsa om i bloggen. Jag åkte för att jag ville komma iväg och se något nytt, skapa massa nya minnen och växa, för att jag var kär i USA och trött på lilla Sverige. Ville ha något mer och något större än lilla potatisstaden Alingsås liksom.
2 kommentarer
Postat av: Matilda

Vad kallar dina american parents dig för? Säger dem typ Eira eller kiddo eller nåt? Haha, tycker de är så coolt i tvserier när dem säger kiddo :)

2012-02-13 @ 07:04:41
URL: http://reflectionsofmoments.blogg.se/
Postat av: erika

Jag kan ng säga att jag fick mitt svar, jag läste igenom så gott som alla inlägg du skrivit i USA förut haha, men tack ändå! Fortsätt ha det bra i USA och kul att du bloggar om det så folk får läsa om det! :)

2012-02-13 @ 15:21:47
URL: http://erikakarantas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0