Never want to wake up from my American Dream

Hej Sverige (och Sebastians pappa, god morgon! Du har en mycket trevlig son) Tar en paus från pluggandet och svarar på frågor. Det är ju så många frågor så svaren blir rätt korta men kommentera om jag missat något. Tycker det är kul att ni är så nyfikna och jag skickar ut en massa kärlek till alla fina läsare, tack så mycket för alla fina ord jag får här i bloggen. Ni inspirerar mig så mycket tillbaka. You are beautiful!


Hej, jag bara undrar varför man får dejta men inte ha sex med någon under sitt utbytes år? Vad händer om de får reda på att man haft det?
Svar: Jag vet inte, skrev inte reglerna. I min stat är åldersgränsen 18 för sex så det kan väl vara en anledning. De kanske är rädda att man ska bli gravid eller nått, jag vet inte. Tror att man får en varning, om man får 3 blir man hemskickad.

wohoho we❤it?har använt höghusbilden jag med. Snygg kombo av bilder!
Svar: Si! Tack så mycket :)

åh va kul, undrar en sak, är det såna "klickar" i high school med, som de är i filmerna där de populära är as populära osv haha :D
Svar: Går på en stor skola med 2700 elever så grupper är inte så tydliga, har inte märkt något i alla fall :)

Fantastiska foton, fast de brukar ju dina vara. PÅ något vis ser ni väldigt lika ut på det nedersta fotot. Är du säker på att hon inte är din okända syster från en tvillingplanet eller något? ;-)
Svar: Vad söt du är! Tack :) Haha kanske det, hon känns som en

fan vad snygg han var!!! fler bilder på hans ansikte ? :D: D:D:::D:D:D:
Svar: Yep, he's a handsome man haha

Har ni ett shoppingcenter i staden du bor?:)
Svar: Ligger en ca 5 min härifrån, Chandler Fashion Mall

Är dom väldigt korta där? Hur lång är du? Funderar på att åka dit om två år, är tjej och 176 cm över vattnet. Vill inte verka alldeles för lång haha ;)
Svar: Nej tänker du verkligen låta dina långa, sexiga ben stå ivägen? Sluta! De är lite kortare än mig de flesta och jag är 166

Gud va bra du verkar ha det..blir så glad för din skull trots att jag inte känner dig! :D men en liten fråga bara, modell kontrakt som i just modell kontrakt? Alltså sån modelll som plåtas å grejer? Va roligt isånnafall! :D
Svar: Hon kommer få göra lite olika grejer typ plåtas, vara med i reklamer och sånt :)

Hur går det med din scrapbook? :) Skulle vara jätteroligt att se om du gjort fler sidor!
Svar: Dåligt haha, ska ladda upp bilder när jag tar mig tid till att pyssla nån dag :)

tänker du på engelska ist för svenska nu? :D grym blogg!!
Svar: Tror jag tänker på båda och det är rätt jobbigt haha. När jag precis varit på facebook, bloggat eller pratat svenska så växlar jag om till svenska igen för nån timme men annars tänker jag på engelska

Hur gjorde du USA-flaggan i din bakgrund? Snalla ta med min fråga, skulle bli så glad då !!! Love your blog!!!
Hittade en bild och så fick jag fixa lite i paint och så hade jag min design haha fairly easy. Tack! Puss på dig :)

kan inte du visa en bild på din blackberry? :)
Svar: Det ska jag göra :)

Vilken är din ursprungliga hårfärg? Blev bara nyfiken, haha.
Svar: Mörkbrun

Är du troende? If not, är det obehagligt att följa med till kyrkan om du gör det?
Svar: Jag är troende men skulle inte kalla mig kristen. Tycker bara det är intressant att gå i kyrkan. Det är en stor del av USAs kultur och jag åkte ju för att uppleva något nytt, inte för att leva allt om igen. Och Jesus är nog en av de mest inspirerande människorna som left.

Är din blackberry bra?
Svar: Ja alltså det finns ju mycket bättre mobiler men den är helt okej

Något tips till de som tänker åka också? Bu the way, underbar blogg.(;
Svar: Ha kul! Det bästa tipset jag kan ge är nog att välja dina tankar noga för det är ju bara 10 månader och sen är allt över igen. Var öppen, frammåt, nyfiken, modig, bra på att testa nya saker och lova dig själv att göra året så bra som du bara kan. Om någonting känns jobbigt se det bara som en bra chans att växa, utmana dig själv och bli ytterliggare en erfarenhet starkare. Och ta med mycket djungelvrål! Tack finis!

Vilken e din favoritfilm? =)
Svar: Har så många. Pay it forward, the secret life of bees, pursuit of happiness, beasly, burlesque, moulin rouge. Och Aladin, Pocahontas, lejonkungen och skönheten och odjuret haha.

E du oskuld? =)
Svar: Seriöst?

Vilket e ditt favoritgodis i USA?
Svar: Förmodligen butterfinger, rice krispies treats och Reese's

Har din värdfamilj några speciella regler för dig? Till exempel att du bara får vara ute till en viss tid eller något sånt?
Och en annan fråga, När du filmade ditt nya hus, hade du pratat med värdfamiljen om det innan? Alltså ifall det var okej eller inte, eller du bara körde på?
Svar: På skoldagar får jag inte vara ute efter 1o och helger inte efter 12 men det gäller alla minderåriga här. Polisen tar en om man är ute senare. Jag frågade familjen innan ;)

Betalar du för resorna ni gör eller står värdfamiljen för det? Vad får du betala för själv? Skolmat? Resturangbesök och fika? Telefon?
Svar: Min familj är så himla fin och säger att jag är en del av familjen så de behandlar mig som om jag vore deras dotter och betalar för allt som görs med familjen, resor, mat och allt sånt. Telefon betalar jag själv :)

Kmr du att åka till L.A under ditt utbytesår?
Svar: Åker dit antingen i Oktober eller November, I know right :D Det är så himla häftigt för folk tar liksom en tur till California lite sådär bara. Man frågar vad de gjorde i helgen och de svarar Kalifornien.

Är kläder/smink billigare i USA?
Svar: SI!

Kmr din riktiga familj att åka ner till USA nån gång under ditt år?
Love your blog! :D
Svar: Ja, i slutet av året!! Taaack :)

HEJHEJHEJ, jag personligen love ur blog, helt freakin amazing. Nu när du går på high school undrar jag om det är som på filmer? Och då menar jag om det finns ''the mean girls'' och ''the losers'', Alltså, förekommer that kind of mobbning? TACK FÖR EN BRA BLOGG. lots of love<3
Svar: Tack själv sweety!! Det finns en kille i min engelska och Tv production class som är such a jerk men det är han till alla. Utöver honom så har jag inte märkt något :) Puss

Och en sak till, har hört att det är väldigt strängt/konservativt på vissa ställen i USA, att man t ex inte får visa bh-banden och ha urringat och att man inte får vara ute på kvällen/natten om man är under 18. Vet du något om det och har du märkt av det?
Svar: Min skola är ju så himla stor så vakterna kan inte gå runt och dresscoda alla men man får egentligen inte ha för kort eller visa underkläder eller ha tryck som uttrycker typ droger, sex och så. Hade på mig rött läppstift i skolan igår, det hade jag nästan alltid i Sverige förrut och jag märkte att vissa vuxna kollade konstigt och en frågade till och med om jag går i college eller high school haha. Och man får inte vara ute efter 12 om man är under 18.

Vilka regler har explurious, hur fri är man vad gäller t ex transport och vilka man umgås med?
Svar: Man får inte transporteras själv. Typ ta ett flyg någonstans. Man får nog umgås med rätt mycket vem man vill men de rekomenderar ju att man väljer vilka man umgås med och inte vara inblandad i droger och alkohol och så.

Vad har du för råd om man funderar på att åka till USA ett år men inte vet om man vågar mm?
Svar: Åh, hade kunnat ge världens längsta svar på de. Men bara bestäm dig för att du inte tänker rädsla styra ditt liv. Var stark och modig. Och det värsta som egentligen kan hända är att du blir starkare och visare.

Undrar vad den låter heter som du lagt upp på bloggen? :D
Svar: Tror du menar antingen Beyonce - I was here eller Onerepublic - Good life

Vad brukar folk säga när du säger att du är svensk? :)
Svar: Oh really? Cool

Jag har själv funderat på att bli utbytesstudent i USA, hur fungerar det? hur gör jag liksom för att "Bli det" eller vad man ska säga?
Svar: Gå in på www.explorius.se och skicka en intresseanmälan :) de kommer göra en intervju med dig för att se om du "passar" och du kan sen välja om du vill gå vidare


Var det lätt för dig att hitta vänner i början? var du nervös inför första skoldagen?
Svar: Det är fortfarande svårt faktiskt, min skola är väldigt stor och här sticker man inte riktigt ut bara för att man är utbytesstudent. Ja det var jag :)

Vad kostade din Blackberry? Och var köpte du den
I USA?
Svar: Den kosta kring 1000 kr och jag köpte den hos Boostmobile

Har du haft hemlängtan eller typ varit deppig osv. Under din tid i USA eller har allt bara varit kul och perfekt än så länge?
Svar: Har inte haft hemlängtan alls faktiskt :) känner mig hemma här. Allting är inte perfekt men det är det ju aldrig, självklart är det inte alltid helt lätt att börja om helt från början och det har varit svårare att få vänner än vad jag trodde. Men man får bara fortsätta försöka och vara social och glad :)

Hur är skolan? Svår?
Svar: Det är mycket läxor men läxorna i sig är lätta. Skolan är mycket mer avslappnad här, ibland spenderar vi hela lektionen bara till att leka. Och igår hade jag ett quiz test och varje fråga innehöll ett svar med Paris Hilton. Typ "varför tyckte Afrikanerna inte att det lät så illa att vara slav i börja?" med c. alternativet "Because they were promised a free copy of Paris Hilton's cd"

Många bloggar jag har läst säger att det är "svårt" med tamponger mm. i USA och att de har tagit med sig sånt från Sverige, hur gör du?
Svar: De har OB haha

Vad är det bästa samt sämsta med Arizona? Funderar på att välja Arizona i mina delstatsval.
Svar: Sämsta: alla äkliga kryp, typ skorpioner. Bästa: värmen, solnedgångarna, palmerna, att man kan åka 2 timmar norr för snö och 2 timmar syd för öken. Gör det! Det är så himla fint här!! :)

Jag älskar dina videobloggar! Kan du lägga upp den där du skrev om när ni pratade svenska? Skulle vara grymt roligt!
Det var nog allt just nu ;) TACK för en superblogg! Den är så bra!
kramar till dig!:)
Svar: Den är från min blackberry så ljudet är jättedåligt men får se :) har en massa videos som jag funderar på att ladda upp. Tack så himla mycket. Kram!

Kommer din värd-syster ta "studenten" medans du är i usa? :)
Svar: Yes :)

VAFÖR KAN INTE SVERIGE HA FINA UNDERKLÄDS AFFÄRER FÖÖÖÖÖR........................
Svar: För att sverige är så himla lagom haha


3 kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Har hört på många andra bloggar att dom varit missnöjda med Explorius av massor olika anledningar. Typ att de varit otrevliga innan man åkt och att de är fake... Även att ISE (tror jag) är riktigt dåligt och att man inte fick det stöd man behövde osv.

Detta kanske inte alls är sant men man vet ju aldrig. Är lite orolig då jag själv planerar att åka med Explorius nästa år.

Skulle vara jättebra om du skulle kunna skriva ett inlägg eller svara till min mejl om vad du har för uppfattning av organisationen och vad som är bra och sämre. Vilken amerikansk organisation du har?

Tack snälla på förhand!

2011-09-21 @ 15:35:33
Postat av: Anonym

Älskar din blogg, så himla kul att läsa! :).

1. Skulle du vilja flytta till USA när du är klar med gymnasiet?

2. Hur går det med cheerleadingen, kom du med?

:D

2011-09-21 @ 17:15:11
Postat av: en blogg om 5 systrar

Hur får du tag på alla underbara bilder!?:)

2011-09-27 @ 22:52:37
URL: http://systrarnabackstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0