Happiness is not a destination it's a way of life.

Får så himla många kommentarer där folk påpekar hur bra jag har det här. Och jag har det otroligt bra! Men bara för att jag bor bland palmer och sol, går på homecoming och football games betyder inte att problemen tar slut. De finns här också och det är utmanande att börja ett helt nytt liv hundra mil ifrån säkerheten i Sverige. Jag har dagar då allting känns krångligt och svårt. Men det finns alltid ett annat sätt att se på problem. Allting blir vad man gör det till, det handlar om inställning. Det finns inga ursäkter för världen ligger i våra händer och det är vi som gör allt till vad det blir. Man kan inte lägga ut problem på något eller någon annan för man väljer ju själv hur man vill reagera. Man kan välja att bara låta det rinna av en. 10 månader är alldeles för kort för att spendera tiden på att puttra. Om nånting är jobbigt - fortsätt eller ta en annan väg. Jag vill inte sugar coata min blogg och säga att allt är frid och fröjd hela tiden, men jag inser ju att det finns så mycket annat att fokusera på här. Jag vill på något sätt säga detta till kommande utbytesstudenter för inställningen under utbytesåret är nog av det viktigaste man kan få med i bagaget. Mitt liv känns ibland som i en film men precis som i film kommer också draman, dippar och brister.

3 kommentarer
Postat av: Julia

Det du säger är så sant! Tack för ännu ett inspirerande inlägg! Du är en förebild! Har en fråga om All star också, vilka "krav" finns det på de olika levels? Typ flickis, salto osv:) Hur svåra bygg får ni bygga? Lycka till med allt därborta!:D

2011-10-15 @ 23:48:28
Postat av: Isa

oh my gosh, håller med till 100%!

2011-10-17 @ 02:51:58
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: Celine Naminah

Men på något vis vill jag nog att du även skriver omn saker som är jobbiga och mindre bra för att liksom få en mer nyanserad bild. =) Tex undrar jag vad som kan vara jobbigt nu som inte skulle vara fullt lika jobbigt på en plats där du tex har ett större kontaktnät närmare.

2011-10-22 @ 16:39:59
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0