En fredag

Kom hem från Football game för ett tag sedan. Var där med Alicia, Arie och en vän till henne. Det var helt galet! Har varit på football match förut men detta gick liksom inte ens att jämföra.
Kom sent, vakterna ville inte släppa in mig för det var för crowded men jag använde min bästa ursäkt "but, I'm from Sweden" och det fungera som alltid och jag kom in ;) det finns vissa föremåner med att vara svensk. Det var sånt himla ös  på läktaren att det var helt sjukt, så det är det som kallas High School Spirit. The cheerleaders, maskoten och alla 1000 skrikande Amerikaner var där, de stora flaggorna och the marching band. Alla bar sina skol t-shirts och skrek så att de tappa rösten. Det var så roligt för det var en hel del manliga cheerleaders med, blir så glad när jag ser det haha. Och ett annat spirit lag med killar. Tror ärlig talat att 6 pack var required för att joina laget.. well we didn't mind haha. Hur som hellst så frågade en av killarna, inför hela publiken en tjej på homecoming. Så himla gulligt. Och justja, det var många tjejer som hade på sig sport-bh med ett bokstav skrivet på magen. Och så var det en höggravid tjej i kanske 17 års åldern som gjorde samma grej. Fint. Med andra ord så märkte jag rätt stort idag att jag inte befinner mig i lilla landet lagom mer när jag var där.

Idag sa en kille från min US history class till mig "Hey Sweden, your english is getting better. At the beginning I could hardly understand what you were saying bla bla bla.. Could you do an American accen?t" kul för jag trodde jag gjorde en redan haha. Men efter det när jag berättade för en lärare att jag var utbytesstudent sa hon "what? Are you being serious with me? How come your english is so perfect?" och i bilen hem från matchen att jag till och med är bättre än vissa Amerikanare haha. Vet inte riktigt vad jag ska tro på. Hon sa också att alla utbytesstudenter hon har varit jätte aroganta, tråkiga och tysta. Och det förklarar kanske varför vissa är rätt kalla mot mig här om utbytesstudenter har ett dåligt rykte.
Fick denna udag också "Oh, I didn't know you had Ikea in Sweden, I thought that was European"

Nu ska jag nana. Är hur trött som helst. Ha det underbart, jag önskar er sol och sånt.

3 kommentarer
Postat av: Julia Mårtensson

Vill först bara säga att Jag älskar din blogg ! Awesome ! Ända sen jag började läsa den har jag velat åka som utbytesstudent för ett år i USA. Jag har samlat på mig hur många papper som helst men det var bara Explorius som lät bra. Men jag tvekar eftersom hur skall jag kunna spara ihop 100 000 :s jag kan ju söka stipendium men jag vet inte hur jag skall göra . Några som helst tips ?. Och är det värt att ta ett sabbats år från gymnasiet och åka dit ? :)

2011-10-01 @ 13:04:52
Postat av: Alexandra Kjellman

Jag har också fått höra av amerikanare att jag pratar bättre engelska än en del amerikanare, man blir alldeles förvirrad ^^

2011-10-02 @ 09:48:47
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: Madde

Hahahah samma sak hände mig, en tjej i min yearbook-class sa att hon skulle ge mig 2 dollar om jag pratade med amerikansk accent! och jag trodde också att jag redan gjorde det :( Så det lär pretty much the same ;)

2011-10-02 @ 09:56:20
URL: http://missduchess.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0