Q&A

Hej, jag har ett väldigt stort problem! Det är bestämt att jag ska åka iväg nästa år till californien , san fransisco, men grejen e de att de e inte min dröm, min dröm är att hamna nånstans vid kusten runt LA, oc, eller något liknande! Inte hamna i nån liten små stad. Alla säger att jag ska vara nöjd med min placering o lalalala men jag är inte det !!!!! Ja vet inte vad jag ska göra men jag tänker fan inte stanna kvar här i sverige men ändå .. Nåra tips ? :S
Svar: Aha, som utbytesstudent? Alltså jag vet inte, tips och tips. Det är ju bara upp till dig för att bestämma. Antingen bestämmer du dig för att San Fransisco kommer bli helt underbart. Eller  att du bara siktar på det bästa och ta dig till LA. Om det är din dröm så är det väl där du ska vara. Vet inte vad du gör för sorts av program men som utbytesstudent har man ju inte riktigt så stor kontroll över placering, det går ju dock att leta familj själv. Jag tror alltid det finns möjligheter och ett sätt om man verkligen vill något. Lycka till :)

asså jag är helt kär i dina skor som du hade på home coming, skulle du snälla kunna skriva i vilken affär du har köpt dom, för jag åker till USA imorgon och skulle JÄTTEGÄRNA vilja köpa ett par ! läser din blogg varje dag förresten, den är lätt den bästa utbytesbloggen i år :)!
Svar: Alltså tack så jättemycket!! :) Hm... affären heter Shiekh eller nått sånt hah. Välkommen, hoppas du har det jättebra här!!

hur många år är de du går i skolan med? Vilket är år är de födda? :) har hört att alla är mycket yngre där när de går ut high school än vad man är här när man tar studenten? :) är sugen på att åka efter mitt andra år i gymnasiet men vill samtidigt kanske vänta och åka på collage istället om alla kommer vara mycket yngre än mig :)
Svar: Jag går med freshmens, sophmores, juniors och senior men skulle säga att de flesta i mina klasser är Juniors

är det du som pratar? OMG va bra du är på engelska!! låter som en som bott i usa sen du föddes!!!
Svar: Hah ja :) tack så mycket, gonna have to disagree tho.. Kram

1. Är det svårt att hitta kompisar? Hur är folket i skolan? Blyga/framåt/''läskiga''? Aa men du fattar ! :)
Svar: Alla människor är ju olika, vissa är blyga andra inte, precis som i Sverige.  Tycker att det har varit svårt för folk stannar gärna i sin klick och det är rätt svårt att bli insläppt i en grupp liksom. Men var bara trevlig, social och smiling så ska det nog gå bra

2. Blir det lätt ''stelt'' mellan dig och din v familj ?
Svar: Nej inte alls, de är världens mysigaste!

3. Tycker du att det var värt att åka iväg? Varför/varför inte?
Svar: Absolut, värt hela vägen!

4. Har du mycket hemlängtan?
Svar: Ska jag vara ärlig har jag ingen hemlängtan alls, tycker det känns jobbigare att behöva lämna detta :/

5. Jag är ganska blyg av mig och tror att det kommer vara ganska svårt att skaffa kompisar, då jag har svårt att öppna mig för nytt folk, speciellt som pratar ett annat språk! Och speciellt folk i min egen ålder (fråga mig inte varför, för det vet jag itne själv :p), men tror du att detta är något som kan stoppa mig ?
Svar: Jag tror att det är upp till dig själv om du tänker låta det stoppa dig eller ej. Att åka iväg är lite som om att öppna ett nytt kapitel så va den du vill vara. Detta är ju en jätte chans för dig att växa och motbevisa dig själv liksom så se det bara som en möjlighet istället för ett hinder tycker jag :)

Som sagt, skulle vara jättekul om du kunde svara på dessa! :) Du har en grym blogg! Keep going girl! :D
Svar: Thank you so much! Hoppas du fick svar på dina frågor. Kramar


Fooling around in TV Production. This groupe is amazing, we always have so much fun together in class! They are trying to make me black haha so they are teaching me all these black things and phrases and laughing their pants of when I say it with my little swedish accent. And I'm getting really good at the head thing ;) Troy is upset tho cuz he thinks I'm turning too American hah. They call me Ikea so I call them wallmart back <3

4 kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte lägga ut fler videos?? :D

åh vad jag är avis på dig!

ska ni göra ngt speciellt till jul i usa?

äre annorlunda jul där? :)

2011-11-09 @ 10:04:58
Postat av: Alexandra

Hoppas du kan svara på min fråga också fastän jag verkar lite efter :)

Jag har märkt att nästan alla utbytisar åker på 2:an men går det att åka på trean alltså året man ska ta studenten och sen bara gå om trean? För jag har liksom helt och hållet hakat på denhär iden men går på ettan nu och tycker att det börjar bli sent för att anmäla mig till nästa år :/

Och jag älskar din blogg lite sådär BTW :D

2011-11-09 @ 11:03:52
Postat av: Rebecca

Hej!

Jag såg att du hade letat värdfamilj till en annan kille nyligen och tänkte att du kanske kunde hjälpa mig lite. Hur gör man för att hitta en egen värdfamilj? Finns det någon hemsida..? Kramar Rebecca!

2011-11-09 @ 15:24:33
Postat av: JULIA

hej! jag känner mig jättesugen på att åka till usa ett år, men det är ju ganska dyrt. så jag undrar hur du fick ihop pengar? har du ngra tips? kram julia

2011-11-10 @ 20:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0