Statue of liberty

Min dröm inatt var så himla underbar men en mardröm samtidigt. Jag drömde att dagen var inne, jag tog min stora resväska och mitt pass och satte mig på ett flyg mot New York och jag levde livet där i 3 dagar. Och jag mötte upp min fina värdfamilj på flygplatsen och allt var verkligen hur bra som hellst. Men när jag kollade tillbaka på allt kunde jag inte minnas någonting, inte vem jag satt med på flyget eller hur magen pirrade när jag åkte iväg. Inte vad min familj och jag sa som sista ord. Inte vad jag och min värdfamilj sa som första. Tänk om det blir så att man glömmer bort allt eventually, så himla bra att jag har en blogg!
Jag har haft så otroligt många utbytes drömmar. Både verkliga och de man har när man sover. Jag minns när allt bara var en drömm och jag drömde om min dröm varje natt. Jag satt hemma hos min vän Bea och vi kollade på en massa om folk som var på sitt livs äventyr i USA och nu sitter jag själv här och skriver. Nu slår den snart in. Och om du frågar mig så har resan redan börjat. Alla dessa månader av förberedelser och längtan. Jag har redan varit med om så himla mycket. Som tex när den lördagmorgon då jag såg på min ISE inloggning att jag fått min fina familj i fina Arizona. Alla sprutor jag genomlidigt och att jag sakta men säkert tar förväl - it's all part of the journey. The journey has already started.

1 kommentarer
Postat av: Bea

Åååh jag kommer också ihåg när du var hos mig, och vi pratade om det, ett år i USA, jag är så glad för din skull att du får leva din dröm :) <3

2011-05-22 @ 11:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0