I'm as free as my hair.

Jag vill verkligen ha det bästa året jag kan få när jag är i USA. Jag har satt upp några saker jag vill tänka på under årets lopp. Här är några punkter.

 

  • Allt blir vad man gör det till!
  • Jag vill ha det bästa året någonsin, det är bara att skapa det.
  • Jag styr inte över det liv jag kastas in i där men jag kan göra val, framförallt kan jag välja min attityd och sätt att se på saker.
  • Genom att vara öppen, social och framåt kommer man vara med om massa roliga saker
  • Jag vet ju hur snabbt tiden går här - vill verkligen ta vara på min tid där och känna att alla stunder räknas för det är ju alla de där stunderna som skapar ett helt år
  • Det är ju bara ett de månaderna och sen är man tillbaka i tråkiga, vanliga Sverige igen
  • också viktigt att ha en ärlig och öppen relation med sin värdfamilj. Det är ju din nya familj
  • och vara öppen för förändring och skillnader.
  • Jag bad ju aldrig om att åka för att jag ville leva ett liv likt det jag lever här. Jag åker för att bla få ett större perspektiv och lära från ett annat sätt att leva, en annan kultur, andra åsikter och uppfattningar.
  • När det känns jobbigt och allt känns förvirrat så tänker jag tänka lite på hur stark och modig jag är så ens tagit mig till den situation jag är i då. Inte tänker jag backa ur när jag redan gjort det svåraste - att våga falla.
  • Det finns all tid i världen för att deppa över det som inte finns, mitt utbytesår vill jag inte ska vara den tiden
  • Jag har som mål att åka hem till Sverige igen utan att ångra någonting

1 kommentarer
Postat av: Alma

Åå vilken härlig lista! Måste bara tacka jättemycket för en superbra blogg! Den gör mig alltid glad och ger mig hopp i väntan på att mina föräldrar funderar på om det är en så superdupermegabra ide med ett utbytesår i USA, vilket det såklart är.



Så TACK!

2011-05-18 @ 00:19:34
URL: http://www.2dragspel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0