They tell you to be yourself, then they judge you.

Jag blir så himla trött på människor som hela tiden vill att man ska vara på ett visst sätt, som hela tiden ifrågasätter och försöker att ändra på en. Vad är det för fel på att bara vara sig själv? Jag har aldrig förstått syftet med att platsa in och vara en i mängden och jag har aldrig varit där heller och kommer aldrig hamna där. Det är såhär jag är. När jag var liten och jag blev mobbad minns jag att jag undrade över varför mobbarna spenderade sin så dyrbara tid på mig om jag var så fruktansvärd. Och jag minns att jag fascinerades över att de pekade sitt fula finger utan att föregå med ett bättre exempel. Folk kan skratta åt andra för att de är annorlunda men de är ju rätt osäkra som inte vågar stå för något på egen hand. Men det är väl så, man försöker trycka ner andra som har något man själv saknar, bara för att höja sig själv lite. Ja det är synd om dem också, saknaden av empati, pressen på att inte äta och vem vill egentligen vara så trångsynt?

Dämpa aldrig dina färger för att andra är blindade. Be dem sätta på sig ett par glasögon och äta sitt smink så de kan bli lika vackra på insidan också.

2 kommentarer
Postat av: Sandra

ja det måste vi ! nästa vecka blir det jätte fint väder, vi kanske kan äta glass i solen igen eller fika på någon uteservering! Puss!

2011-03-17 @ 22:07:55
URL: http://sandrarasouli.blogg.se/
Postat av: Jojo

Vet inte riktigt vad jag vill säga, men kände mig tvungen att kommentera, för inlägget var så fint. Du verkar vara en toppentjej och så himla stark som står för dig själv och vem du är, trots att andra kanske inte alltid gjort det så lätt för dig. Det är viktigt tror jag, att man är sig själv, tror på sig själv. Och dom som inte gillar det - synd för dom liksom. Jag har en ganska... stark personlighet, jag är en sådan som hörs och syns rätt mycket, som nog står ut ganska mycket. Och folk stör sig på det. Även om jag aldrig riktigt blivit mobbad har det alltid funnits människor som varit väldigt tydliga med att de inte gillar mig, på att jag är för annorlunda eller står ut för mycket, på att jag inte är precis så som man ska eller förväntas vara. Även om det kanske fanns en tid då jag tog åt mig av sådant känner jag nu att jag inte kunde bry mig mindre. Jag är hellre älskad av få för den jag verkligen är än älskad av många för någon jag inte är.

Och den här kommentaren blev lite flummig och oklar sådär kanske, men jag skrev bara och äch, nu är det skrivet och då kan jag lika gärna skicka :p

2011-03-17 @ 23:19:09
URL: http://jojok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0