Where there is love there is hope

Igår var jag på bröllop för min pappa och Camilla. Det var så fint att se dem säga "ja" för dom va så glada och kära i varandra. Vi hade en fantastisk dag med mycket skratt, mycket varma kramar och massa kärlek. Och man tänker att detta är det fina med livet.
Så kom jag hem och får reda på att under tiden, då jag har firat deras kärlek, och då jag har skrattat och ätit god mat har en attack ägt rum i Norge. 84 människor mindre, en bomb har gått lös i centrala Oslo och hela landet är skakat. Det är fruktansvärt och så ofattbart att en människa har förmåga till att ta så många liv och bära så mycket hat. Och man börjar ju fundera på vad det egentligen är för värld vi lever i. Efter så otroligt många år på jorden och detta är fortfarande ett problem. Vad är det? Har vi inte lärt oss nånting?
Men jag tänker, och försöker alltid tänka att det finns alltid både ljus och mörker och det är vårt uppdrag att välja vad vi vill se. Vi behöver gå ihop för att visa att hatet inte kan segra. Vi måste boosta kärleken för det är det enda botemedlet. Låta den växa så stark att inget rum längre finns kvar för ondska. Ha kärlek till dig själv och till dina nära, och sprid det till han som sitter bredvid dig på tåget och till hon i kassan, skicka ut kärlek som solstrålar. Lägg nationalismen åt sidan för vi är jordbor. Detta måste sluta, världen kan inte fortsätta att vara upp och ner. So let's start pay it forward! Vi börjar idag, var förändringen du vill se i världen.
Love,
me

Union - The black eyed peas

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0