Svaaaar

vad vill du göra i framtiden(efter gymnasiet, om du vet det nu då.) skulle du vilja gå på college? resa? 
ha det bäst! kram!!!:)
If I only knew haha. Jag kommer nog inte följa ramarna riktigt, leva ett typiskt svenne liv. Kommer nog flytta omkring rätt mycket och bo på många olika ställen i världen. Vara spontan och aldrig sluta vara nyfiken. Ta små skitjobb och bo i en pytte lägenhet någonstans i typ italien och leva livet på kvällarna. Jag vill plugga utomlands gärna, kanske i USA om jag trivs där eller i Madrid eller nånting. Livet och världen har så mycket att ge så det är dumt att inte leva det. Xoxo

kommer dina kompisar få komma och hälsa på dig under ditt utbytesår? hoppas du får det jätte bra i USA!! kram
Jag har några vänner som jätte gärna skulle vilja komma och hälsa på. Det är dock tyvär emot ISEs och Explorius regler med besök av vänner men vi får se. Bara föräldrar och syskon får komma och hälsa på och det är i slutet av året egentligen:/ Tack så jättemycket! Kram tillbaka

Ska du hem till Sverige nån gång under utbyet? Ska din värdsyster komma och bo hos dig också sen?
Nope, det blir USA och bara USA för ett år. Brittany är varmt välkommen hos mig men det är ingen plan om något utbyte.
Hejhej! Det ska bli jättekul att få följa dig i Usa,:) avis ^^ Hhaha men jag undrar, vilken organisation åker du med, vilken stad ska du till? Och jag hoppas verkligen att vi får mycket uppdaterat ;) hihihi, jajja ha de bra iallafall:)
Hej du :) Tack så mycket, vad kul att du tycker det! Ska försöka göra så gott jag kan. Jag åker med Explorius som jag verkligen rekomanderar och ska till Tempe som ligger lite utanför Phoenix i staten Arizona. Ha det fantastiskt bra du också :) kraam
Er du vegetarianer?
Jag skulle nog inte riktigt kalla mig för vegitarian för jag äter kött då och då, när jag hos vänner och så. Men jag föredrar för det mesta att äta vegitariskt, äter typ bara vegitariskt när jag är hemma.
Hur känns det att du är påväg att uppnå din dröm completely? Att du ska ut och leva den? :D
Jag kan inte ens förklara hur fantastiskt det känns. Jag känner mig som en mästare, det krävs mycket mod, envishet och styrka att ta sig till dit jag är just nu.
Vilken kamera tar du dina bilder med?
Ojdå, hoppades att jag kunde svara på det. Har en systemkamera och en digital men det är det jag vet.. hehe
Om du inte kommer trivas med något i USA, kommer du skriva ut det på bloggen då eller kommer du "dölja" det eller vad man ska säga?
Det är klart att jag kommer vara så ärlig jag bara kan i bloggen. Jag vill inte ge någon falsk bild, detta är en resa av både sött och surt. Jag kommer dock inte att hänga ut någon och jag tror alltid att det finns olika sätt att se på saker haha så jag försöker för det mesta att tränka att inget är fel utan bara annorluna
Tror du du kommer sakna Sverige någonting? ;)
You always want what you can't have, right? Kommer säkert sakna vissa saker bara för att de är utom räckhåll. Så fånigt. Men det är ju inte säkert att jag kommer, det finns inget jag vill just nu mer än att komma bort.
Kan du ta med dig hem ett par Famous Amos cookies for me? Ehehehe. Om du äter dem i USA (vilket jag är ganska säker på att du sa att du skulle ahaha) så måste du fota och beskriva smaken och allt, snälla! :D
CUTIE! Course I can! Kan frakta ett par hem till dig ;) Och jag ska beskriva mycket detaljrikt
Vad jag kommer sakna dig Eira :( <3
Honey, jag kommer sakna dig så mycket att det gör ont. Saknar dig redan! True friends are never apart, maybe in distance but not in heart! ;*
Ve5t du om man kan stanna i usa efter sitt år, typ att du flyttar din flygresa hem så man kan resa runt med familjen runt usa? ha det bra! avundsjuk på din placering vill med hamna där om jag åker.
Yes, fram till 15 juli eller något sånt tror jag att man kan vara kvar :) Jag vet, är överlycklig med min placering! Hoppas du kommer iväg då, lycka till! Kram
Otroligt bra blogg, ska bli jättekul att följa dig & jag hoppas du får ett grymt år :D hur lång tid efter du hade bestämt dig fick du reda på din värdfamilj? & när du har packat och så sen kan inte du slänga upp lite packtips och tips på present till värdfamiljen? :)
Tack så mycket Johanna! Vad snällt :) Hm.. jag bestämde mig i Augusti, skickade in min application den 6 december och fick sen min familj 2 april. Det är klart att jag kan! Dock skriver jag om pakettips när jag kommit fram, min värdfamilj läser min blogg så det är inte jätte bra ide att skriva det här.
Vet du om du ska resa något i usa? =)
Ja, med min kontaktperson + utbytesstudenter från Phoenix området ska jag till Mexiko, grand canyon och south eastern USA (?). Med in värdfamilj vet jag inte helt säkert men vi har pratat om Havasupai, Grand Canyon, San diego, Los Angeles (Hollywood), Minnesota, Disneyland, Sea World men ingenting är riktigt bestämt tror jag. Det ska bli så himla kul, kommer uppleva så himla mycket detta året. Känner mig så tacksam över att de vill visa mig USA:

Lite konstig fråga kanske, men vilket flygbolag åker du med? Otroligt bra blogg!
Inte alls :) Åker med SAS till New York och med US airways från New York till Phoenix. Thaaank you!
jag har funderat på en sak... när du åker, hur kommer du få stanna där, man får ju bara vara där typ ett halvår, har utbytesstudenter typ andra relger? :p
Med student visa får man stanna i 10 månader, det är det jag fixade på amerikanska ambasaden och bilden du kan se lite längre ner. Kram
hej!
Undrar om du har bloggsvar?
Hittar inte någon ikon, annars skulle det vara superbra om du kunde skaffa det, blir mycket lättare att följa din blogg då:)
Det har jag :) bloglovin
Du kanske har skrivit det men jag är väldigt nyfiken på hur mycket det kostar för dig att åka till USA? jag själv funderar på att åka (jag SKA åka så fort mina föräldrar säger ja)
Jag tror att det kostar kring 100 000 allt som allt. Galna siffror men du kan ju flörta lite med att du faktiskt kostar en hel del att ha hemma också. Lycka till!
er du vegetarianer? 
er fast leser av bloggen din, selv om jeg er norsk, elsker den!
goood tur til usa, vertsfamilien din virker helt fantastisk! :)
Svarade ju på detta där upp. Gud vad häftigt!! I feel honored :D Ja det tycker jag också! Är så glad som får bo hos dem. Klem ;)
Kan du inte berätta lite om din värdfamilj? :D
Oj, vad ska jag berätta. De är jätte snälla och hör av sig varje vecka och skickar massa bilder till mig och jag känner verkligen att de bryr sig. De gillar utomhus aktiviteter som hajking och sånt och gör mycket voluntär arbete. Typ på påsk så lagade de pankakor till hemlösa, så himla fint! Brittany gillar att läsa mycket vet jag och de alla verkar vara stora fans av Harry Potter vilket är kul. Det känns mer rättvist att ge en bedömning när jag känner dem bättre, så om en månad kan jag säga lite mer :))
gjorde du något delstadsval? om du gjorde det, vilka delstater valde du? om inte, vilka ställen var det du ville komma?
Jag valde California, Arizona och något väldigt random på tredje, minns inte ens haha :)

2 kommentarer
Postat av: Sofie

Nej, gud vad kul, ska du också till AZ i höst? :) Jag med! Vilken organisation åker du med? :)

2011-07-04 @ 17:27:15
URL: http://sofiefb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh jag hann inte med att skriva min fråga, men jag hoppas du svarar på den en nnan dag :) vem betalade ditt utbytes år? dina föräldrar eller du? hur mycket sponsrade du själv med om det nu var dina föräldrar som betalade? och en sista fråga, sökte du några stipendium och fick du några? vilka i så fall? :)

oj detta blev gandka mycket men hoppas det går bra ändå :) ha det så bra, kram!

2011-07-04 @ 18:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0