Utbytesträff # 3

Kom just hem från vad förmodligen var den sista utbytesträffen nu innan USA. Kan inte bestämma om det är glädjande eller sorligt. I had a blast eitherway:) Alla var så himla härliga och lätta att umgås med. You really get to be yourself and don't need to hold anything back with exchange students which is very liberating. Vi kan prata om saker som mina vanliga vänner inte hade förstått ett ord av eller haft energin ens att lyssna på. Det är så kul att man fått så mycket nya vänner redan innan USA. Genom en facebook grupp hjälper vi varandra, stöttar varandra, taggar varandra. Och när vi kommer hem från vårat äventyr kommer vi också kunna prata med varandra på ett annat sätt än andra.
Jag drog ju igång första utbytesträffen i Göteborg, då var vi 4 tjejer som dök upp bara. Efter det har massa andra städer också hakat på, det är så roligt. Idag var vi 12 st tror jag och riktigt många kom utanför Göteborg. Sebbe kom till och med ända från Stockholm för att träffa oss!
Många hade inte fått placering och värdfamilj ännu and I really felt for them. Can't imagine how it must be like not to have a date or any kind of ground. Jag hoppas verkligen att massa underbara familjen snart bestämmer sig att ta emot dom!
Man märker så på mitt språk just nu hur gärna jag vill åka. Imorgon laddar jag upp bilder från dagen :))

4 kommentarer
Postat av: Daisy

Ja du skriver verkligen på swengelska just nu. =) Jag ser också fram emot att du åker och uppdateringarna där bortifrån. =)

2011-07-02 @ 22:54:53
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: Daisy

sv - Vad kul att du gillar min nya design. Jag är själv riktigt nöjd. =)



tycker det är spännande att följa din blogg. Dels är du himlans söt på fotonen och sen förverkligar du ju en dröm jag haft som barn.



Men då jag väl samlat mod att fråga far sade han nej och jag gav upp hela projektet. Så nu följer jag med dig i stället på din resa fast genom din blogg och dina foton. =)



Kan man inte få allt får man plocka smulorna. ;-)

2011-07-02 @ 23:28:32
URL: http://phantazia.blogg.se/
Postat av: maja lundmark

"Jag hoppas verkligen att massa underbara familjen snart bestämmer sig att ta emot dom!"



vad gullig du är, (tar åt mig även om jag inte var med på träffen, haha) (:

2011-07-03 @ 01:47:17
URL: http://majalundmark.blogspot.com
Postat av: Alicia

Hej, jag undrar bara vilken design mall du har eller har du gjort något speciellt så du får informationen om dig på din blogg utan att man ska behöva trycka på "visa profil".

Ha en underbar kväll! :)

2011-07-03 @ 20:59:22
URL: http://madebyalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0