I was not born for one corner; the whole world is my native land.

Fråga:
tänkte passa på att fråga lite innan du åker eftesom att när du är i usa kanske inte har tid att svara på dessa frågor :)
1. har du nån gång ångrat och tänkt att du inte vill åka? och i så fall varför ?
2. jag är ganska blyg av mig men vill ändå JÄTTEGÄRNA åka, tycker du att jag ska åka ändå ?
3. vad känns bäst/värst med att åka ?
4. är du rädd att det ska bli svårt att hitta vänner ?
diggar din blogg supermycket förresten :)
Svar: Fråga på! Jag älskar frågor haha :D 
1. Har faktiskt aldrig ångrat mig eller tvekat. Känns så självklart att åka iväg nu, det är dags liksom :)
2. Ja det är klart, det tycker jag verkligen du ska! Se det som en utmaning, fatta vad coolt att du åkte och pushade dig igenom det. Du kommer säkert komma hem och känna dig mer säker än någonsin :) Låt inte något sånt stå i din väg. Det kommer gå jättebra!
3. Bäst: att jag har så mycket framför mig, så mycket att se fram emot. Det blir minnen och erfarenheter för livet. Att see världen och något nytt och få lite omväxling. 
Värst: Att lämna alla mina fina här hemma som jag vet att jag kommer sakna lite varje dag jag är ifrån dem
4. Hm.. alltså. Nja, lite nervös kanske men jag tror att vänner finns överallt, det gäller bara att vara utåtriktad och frammåt
Tack supermycket!! :D

Fråga:
sen en till fråga, 
hur frågade du dina föräldrar om du fick åka till usa? 
jag har frågat mina föräldrar flera gånger, men det enda dom säger är: vågar du verkligen då ?
sen byter dom samtalsämne, hur tycker du jag ska fråga dom på ett bra sätt? :)

Svar: Min mamma åkte som utbytesstudent till Washington state när hon var 16 så det har väl alltid pratats lite om ett utbytesår och båda mina föräldrar har alltid uppmanat mig till att göra det. Så jag sa det rätt rakt på sak, att jag tycker det verkar skitkul med ett high school år och att jag skulle vilja göra det. Tycker det är lite taskigt av dem att ifrågasätta dig, det är klart att du vågar! On the other hand, det känns alltid bäst att göra saker som folk säger att de inte tror man kan. Låt bestämd och få fram att du verkligen vill detta så att dom förstår att du faktiskt visst vågar och inte ger upp. När dom byter samtalsämne - ge dig inte :)

2 kommentarer
Postat av: Anonym

tack så jätte mycket för svaren! :D nu ska jag ner och tjata på mina föräldrar ;)

2011-07-21 @ 18:37:44
Postat av: amanda utbytesstudent Washington 11/12

Var i Washington state var din mamma utbytesstudent? :)

2011-07-24 @ 23:55:39
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0