"Fearless" är mitt favoritord

Jag är en riktig drömmare, det vet ni nog redan om. Denna bloggen handlar ju i grund och botten om en dröm som jag gör till verklighet i augusti, om mitt år i USA. 
Jag tycker det är viktigt att ha ett öppet sinne, ett sinne där inga om och men existerar. Fearless är nog mitt absoluta favoritord eller frihet. Fri ifrån samhällets alla oskrivna regler och snea blickar, från normer och ideal. Var inte rädd för att drömma stort, ingenting är långvarigt. Att ramla ner för trappan är inte att förlora, förlora är att inte försöka. Att klättra sig upp är styrka, att våga falla är mod. Så oavsett vart ens dröm hamnar tar man hem en vinst. Förlorar däremot gör man när man stannar kvar i ett liv man inte vill leva, begränsad av rädsla.
Om någon någonsin säger till dig att det är något du inte klarar, säg "watch me." Du är huvudpersonen i ditt liv så ge din karaktär det liv du drömmer om att att ha, de egenskaper du beundrar, de kläder du mest tycker om, de biroller du trivs bäst med.

Detta är ett drömboende. Här ska jag bo en period av mitt liv, med en balkong full av blommor där jag ska sitta och äta nybakda bröd med apelsinmarmelad om morgonen och bli väckt av solen. Jag vill bo med några fina vänner, eller kanske en pojkvän. Jobba som servetris på ett ställe där alla känner alla och man har lite chitt-chatt med alla som kommer förbi. Här är det aldrig vinter och grått och man får bära klänning och solgalsögon året om. Det är en dröm jag har och det finns 1000 till.

1 kommentarer
Postat av: tessan

bra skrivet!:)

2011-01-24 @ 17:08:01
URL: http://thezi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0