SLEP-test

Jag höll på att skratta ihjäl mig under SLEP-testet. Först var den en hörövning, "This. Is. A. Test." upprepas två gånger och sen följer en massa instruktioner och sedan börjar provet. Man får ett blad med en massa bilder på. Man ska sätta en ring runt den mening som passar in på bilden. En bild var tex på två kameler som står raklånga, omgivna av ett staket med påståendena:
A. Two animals are eating
B. Two animals are standing on a fence (haha?)
C. Two animals are being fed
D. Two animals are surrounded by a fence
Hm...
Sen var det några som pratade, det kom en fråga om vad de hade sagt och man skulle ringa in rätt svar. Det var nog lite fler grejer också men kommer inte riktigt ihåg. Allt var egentligen väldigt lätt men blev rätt förvirrad och stressad så jag tror att jag kryssade i några slarvfel.
På den skriftliga skulle man var det några påståenden som man skulle para ihop med bilder. Man skulle tex skriva bokstaven som hade bilden till meningen "the boy with the bucket is not as short as the other boy." Tough one ;)
Man fick en text med ordluckor och så fick man 4 olika alternativ till vad det skulle vara och så skulle man ringa in rätta svaret, sedan sumera texten. Det var lite svårare tycker jag men jag blev nog godkännd i alla fall. Testet är tydligen till för rektorn på ens kommande high school. Alla utbytesstudenter gör samma test för att det ska bli en rättvis bedömning.
1 kommentarer
Postat av: Alexandra

SV: ja heller hur, riktigt roligt att man kände igen några från bloggar och så! :D



haha aah provet var skrattretande lätt då och då, men känns som att också gjorde en hel del slarvfel pga att jag var nervös, haha :)

2011-02-13 @ 13:17:29
URL: http://alexandrieah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0