NCA All-Star nationals 2011

Den mest prestigefyllda cheerleading tävlingen NCA hölls i helgen. Även om jag hellst av allt såklart också hade velat stått på mattan blir jag så himla glad av att bara kolla på alla videos, det har nog med spiriten att göra. Jag får mycket frågor om cheer i bloggen så tänkte att jag postar några videor för er :)

Tråkigt att de har filmat så att man inte får med hela tossarna. För de som inte vet vad det betyder så är det alltså när en basgrupp kastar upp en topp, en flyer.. ni fattar nog?
Och för övrigt har jag lust att kicka alla som säger att cheerleading är en fjollig sport. Det är det inte! Jag har aldrig haft så mycket träningsvärk av någon annan träning som jag haft av cheerleading. Det är verkligen en konditions, teknik styrkekrävande sport. Alla som påstår att cheerleading är enkelt vet tydligen inte vad de snackar om.
1 kommentarer
Postat av: Isa

Weey, du som har hållit på med Cheerleading. Hur svårt är det att göra en bakåtvolt? :s Och såntdär tumbling då man hoppar bakåt och bara fortsätter? :D

Min skola i USA har det som mininum krav för att komma med i deras cheerleading lag. Hehe (a)

2011-02-28 @ 18:54:16
URL: http://isaiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0