When you're in class in December and there is always that one shouting "It's snowing!!"

Hej vänner. Hoppas allt är bra med er :) Det är jätte oväder ute, eller så mycket oväder det kan bli här i öknen. Det är jättegrått och det har regnat I två dagar, det är nog det närmaste till vinter man kommer här. Är busy denna veckan med finals i American history, Tv Production, English och Current Issues. Finals är nästan som nationella men istället för att testa skills så testar man om man det man lärt sig under terminen. Vilket betyder att jag pluggar på 10 kapitell av American History och sånt just nu. Thumbs up. Det bästa med prov är känslan man får efter att man är färdig och har allt avklarat. Ska bli så himla skönt med fredag då jag går jullov och ha frihet i två veckor. Är tillbaka igen den 3 Januari och det är tydligen ovanligt sent i år (?) börjar man inte omkring den 10e i Sverige.

Kommer spendera jul i Minnesota med min värdpappas familj där, ser jättemycket fram emot det! Ska bli så kul att se mer av USA och sätta sig på ett plan igen. Hoppas på att det kommer hinna komma snö där borta, hade varit underbar ju att ha snö precis för jul. Ser fram emot att mysa upp i tjocka tjöjor och stickat för ett par dagar. Förhoppningsvis ska vi också till Mall och America, det är USAs största shoppingcenter!
Denna julen kommer bli så himla annorlunda, i hela mitt liv har jag firat jul med min familj antingen i hemma i Sverige eller i Danmark med min danska släkt och jag undrar hur det kommer bli att vara så långt borta från det och mamma och pappa i år. Tur attt jag trivs så bra med min värdfamilj. Nu ska jag kolla färdigt på Kourtney and Kim take New York och sen plugga vidare. Få se om vi hörs senare, har som sagt rätt fullt upp med prov just nu.
Puss på er och God Jul! :)

5 kommentarer
Postat av: Erica

Haha sånnadär strumpor (bilden längst ner) köpte jag i London under höstlovet :D

2011-12-14 @ 07:31:43
URL: http://ericaskyllkvist.blogg.se/
Postat av: johanna

en liten fråga, "firar" dom lucia i USA? Skulle bli jätteglad om du vile svara på de:)

2011-12-14 @ 15:07:45
Postat av: johanna

en liten fråga, "firar" dom lucia i USA? Skulle bli jätteglad om du vile svara på de:)

2011-12-14 @ 15:08:10
Postat av: Johanna

Skönt med jullov snart! :) I Sverige, iaf där jag bor, så går skolorna på jullov nästa vecka, gymnasieskolorna går den 22 december, så det kanske är därför som skolorna i Sverige börjar senare än borta i USA?

2011-12-14 @ 22:33:13
Postat av: Mikaela

när lägger du ut del två av frågestunden?

2011-12-14 @ 23:51:36
URL: http://awesomenessinabox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0