Äter frukost på golvet.

För nu finns det inte några stolar kvar att sitta på. Flyttgubbarna kom igår och hämtade alla våra grejer och lastade av i ett rum som vi ska ha alla möbler m.m i under tiden som mamma är borta. Så allt som finns kvar i lägenheten nu är två madrasser och mina grejer som blir flyttade till pappa idag. Jag har inte bloggat mycket det sista för jag har inte riktigt orkat det. Det känns lite som om mitt liv kommer tas ifrån mig. Det är inte mycket som är sig likt alls nu och jag gillar inte vad som händer. Jag gillar inte att mamma kommer vara ett jordklot bort. Det skrämmer mig att inte ha någon riktning. Det skrämmer mig att en stor bit kärlek försvinner för tre månader. Jag är rädd för saknaden jag kommer att känna. Och ensamhet. Och tusen andra saker. Kan inte väga vad som känns mäst.

Men jag vet att det inte alltid kommer vara såhär, om 3 månader händer något nytt. Har ingen aning om vad, och det är väl också jobbigt. Men jag vet att något kommer hända. Jag vet att jag kommer bli starkare och jag tycker att det ska bli skönt att bo på ett ställe. Det är vad som är positivt. Det är också bra att mamma följer sitt hjärta och gör det som känns rätt för henne. Är så stolt över henne, det är inte alla som är så modiga. En sak jag också är säker på är att kärlek övervinner allting och att den alltid finns kvar. Och mina vänner, jag vet att de skulle ställa upp. Det betyder jätte mycket för mig att veta att de finns. Ni är det ljusa i mitt liv just nu. När jag är med er så glömmer jag bort allt det jobbiga lite och jag är så glad för att jag har er. Älskar er så himmla mycket!
Nu måste jag göra mig i ordning. Ska snart ta till tåget till Göteborg. Ska träffa pappa där och köpa garderob.
På måndag lämnar vi över lägenheten. Sover på hotell på natten från måndag till tisdag. På tisdag åker du.
1 kommentarer
Postat av: a

I ♥ U

2010-09-11 @ 14:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0