Og du behøver ikke og sig undskyld for du har gjort mig til den jeg er.

Jag är halvdansk. Har aldrig bott i Danmark men det känns ändå som en del av mig. Jag älskar Danmarks alla tegelhus, vill bo i ett en gång i mitt liv, flytta till Danmark i alla fall för ett tag. Visste ni förresten att danskar är de gladaste på hela jorden?

Det finns så mycket dansk mat jag saknar här i Sverig, koldskål framförallt. Om ni någon gång åker till Danmark över sommaren så köp koldskål och kammerjunker! Det är ungefär det bästa jag vet. Min mormor importerar alltid en massa till mig från under sommarna.

Jag tycker aldrig man hör om Danmark här, men om man gör det är det nån kommentar om att danskan är grötig. I Danmark lyssnar man väldigt mycket på Svensk musik och jag tycker ofta man hör om Sverige på nyheterna. Men en sångare som jag tycker om väldigt mycket och som även blivigt rätt känd i Sverige nu det senaste är Rasmus Seebach. Han är son till Tommy Seebach som vann danska melodifestivalen 3 gånger. Alla Rasmus låtar bygger på något han gått igenom och sånt gilllar jag väldigt mycket. Klicka på bilden och du får min favorit låt med honom. Den är skriven till hans pappa som desverre dog för några år sedan.

På lovet ska jag och Amanda en sväng till Aalborg, där min mormor, morfar och morbror bor. Han och hans tjej väntar barn så snart får jag en till kusin med :)
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0