Fallen leaves.

Igår var jag med Amanda och Lina. Det var underbart att träffa dem, hade saknat dem så mycket. Vi kollade på handbollmatch och idol. Sedan flummade vi på omegle och åt narutgodis. Jag och Lina somnade i soffan och vaknade tidigt av att solen sken genom fönstret, var ett tag sen himmlen var blå. Efter att jag och Lina kollat på Disney Channel och hon åkt hem till sig gick jag ut för en lång höstpromenad. Man kände kylan i kinderna och det var ju inte direkt varmt och behagligt ute men jag uppskattade att man kunde gå ute utan att frysa tår och fingrar av sig.

Jag kommer ihåg en dag förra året när jag var ute med Amandda och hon fotade. Det var is över det hela, det var jätte svårt att gå. Det var bokstavligt talat en risk att gå på trottoaren. Jag kommer ihåg hur mycket vi frös och jag minns hur röda mina händer var, de var nog lika röda som mitt hår var på den tiden. När vi äntligen kom hem till mig kändes det som om huden brann för temperatur skillnaden var så stor ute och inne. Tänk att det snart är så kallt igen.

Så kallt att man har svårigheter med att låsa upp dörren för att händerna är hårda och stela av kyla. Så kallt att huden blir helt röd och sprucken. Jag är glad att det fortfarande är höst!!



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0