Dec. 12, 2010

Igår hade jag en riktigt toppenkväll. Jag hade pratat ihop mig med Lina och Amanda om att dra in till liseberg om kvällen. Vi kom på iden om att försöka få med folk ifrån vår förra klass. Det visade sig som vanligt att nästintill alla var upptagna så det blev bara jag, Amanda, Lina och Emil men det blev ju bra ändå.

Kvällen började kanske inte så lyckat. Jag fick mindflip och tog spårvagnen åt fel hål. När vi kom till linneplatsen fick vi vända och åka tillbaka haha. Väl framme i alla fall så bestämmde vi oss för att börja med att åka skridskor och det gjorde vi. Vi gled omkring på isen till Andy Williams – Sleigh Ride bland alla ljustända träd. Det var riktig julstämning! Jag vill ju så himla gärna fira jul i New York nått år och åka skridskor på roccafella center, detta var ju nästan samma sak ;)

Efter skridskoråkningen åt vi våffla och åkte sagoslottet, det blir man aldrig för gammal för. Vad som var jätte skönt var att det inte alls var särskilt kallt, helt klart minus grader men det var uthärdligt i alla fall. Ett år fick pappa bära mig till bilen för att jag frös så mycket om mina fötter haha. I alla fall så satte vi oss på en resturang och snackade ett tag och drog sedan upp till lisebergstornet och till Ben and jerry glassbaren. Skulle inte ha köpt något för orkade bara några slevar. Mitt hjärta gick sönder lite när jag fick slänga min B&J, det strider liksom emot lagen.

Vi lämnade liseberg och drog till Gothia Towers och åkte upp till 23 våningen för att kolla på utsikten över liseberg, så himla fint! Det är ju glasshiss så man fick lite svindel när man åkte upp och ner och det gjorde vi 4 gånger haha. Eftersom att uppskjutet och höjdskräcken var stängda på liseberg fick vi ta hissen istället.

Vi missade tåget hem med bara några minuter men det gjorde inte så mycket. Stötte dock på en hel del läskiga människor men vi kom ju hem hela. Amanda och jag gick hem till mig sen och drack glögg, dunka musik och kollade runt på lite nyårsklänningar. Somnade så sent som 06.00, jag tycker verkligen inte om att gå och lägga mig haha.

Känner att detta inlägget blev väldigt långt så ska sluta nu. God jul! : )




Lina och Emil i sagoslottet

Utsikten ifrån Gothia Towers


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0