Yum yum

Jag har aldrig varit en jätte stor pannkaks fantast men imorse såg jag ett blogginlägg som tipsade om blåbärspankakor och nu ska jag tipsa det vidare til er för det var den mest sommriga lunch. Jag berättade om dessa pankakor för mamma och hon fick sprätt och sprang till skogen och plockade blåbär.
------------
Okej, såhär gör man
Du behöver:
Blåbär
4 dl mjöl
6 dl mjölk
2 ägg
Salt
-----
Och om man vill:
Grädde
Florsocker
Bananer
-----------
Häll i mjölk, ägg, mjöl och en nypa salt i en bunke. Vispa tills smeten är jämn.
Ställ in smeten i kylskåpet (jag vet, skit tråkigt) Under tiden kan du hacka bananer och vispa grädden.
När en kvart har gått ta då ut smeten och häll i blåbären.
Sen är det bara att steka som vanligt. Mitt tips är att vänta lite med att steka den första pankakan så att plattan blir ordentligt varm för min såg mer eller mindre ut som en lila degklump.
Stekt färdigt, på med banan, grädde, flosocker eller vad man nu vill ha och sen är det bara att njuta.
Bilder och recept från Elsa Billgren
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0