To all my dreamers out there, I'm with you. All my underdogs, ha I feel you. Lift your head high and stay strong. Keep pushin' on.

Fyfan vad lycklig jag skulle va om jag fick placering där!
Svar: Ja känner mig sjukt lycklig som hamnat här Tror dock verkligen inte att kvaliten av ett utbytesår handlar om hur det ser ut där man är, utan hur det är där.

Alltså, jag förstår inte. Vad är LC, en förkortning antar jag. Men vad betyder det på svenska? Varför skall du sova hos henne? förvirrad
Missa inte att vara med i mina tävlingar. För du gillade väll också kakor tex?
Svar: LC är förkortning för Local Coordinator, som är typ kontakt person. Genom Explorius och ISE får man en kontakt person som hjälper en, stöttar och ser till så att allting är okej och så. Sovde hos henne tillsammans med två utbytesstudenter mest för att jag har världens mysigaste kontaktperson som tog oss över för lite girltime, shopping, frozen yogurt och the Notebook

Lite udda fråga kanske, men har de kladdkaka i USA? För det är ju inte fullt lika som brownies, haha :)
Svar: Ja, skulle nog säga att brownies är det närmaste man kommer och det finns det gott om kan jag säga!

hej, du har väl lagat svensk mat till din värdfamilj ? :)
vad tyckte dom om den ? :)
var den god, äcklig, konstig o.s.v :p
Svar: Har gjort köttbullar och potatis och "svensk" tacos för tacos som man äter här är väldigt annorlunda. Sen har jag gjort lite olika rätter som min mamma brukar laga men annars tycker jag inte det finns så mycket typisk svensk mat eller? De har sagt varje gång att de tyckt det varit väldigt gott, och nyttigt

vem är din pojkvän ? :)
Svar: Min pojkvän är Sebastian Johansson, han är en liten filur från Södertälje men som är utbytesstudent i South Carolina just nu och som gör mig till världens gladaste tjej på jorden även om han är mil bort :)

Är din pojkvän också utbytesstudent eller är han amerikan? :)
Svar: Ja han är också utbytesstudent

hah vad roligt! Kan du inte lägga upp den här?
Svar: Can't. All footage finns på en dator i skolan och alla skoldatorer har youtube och allt sånt blockerat

Först och främst - älskar din blogg ! :)
Jag har velat åka iväg som utbytesstudent i flera år nu, men det har aldrig liksom blivit av.
Jag är 16½ så det är nästan Now or Never nu. Jag tycker det skulle passa bäst att fara iväg nu i höst men jag tror det är för sent ? Vet du när man senast kan anmäla sig till Explorius ?
Eller tycker du jag borde vänta till nästa år ?
Svar: Om jag hade valt så hade jag åkt efter nian faktiskt. Då hoppar man inte in i en massa nytt, en ny klass och så och måste byta sen. Men det beror ju också på om du känner dig redo för ett utbytesår eller om du känner att du får mer utav det om du väntar. Ingen aning men gå in på deras hemsida, maila eller ring så fort som möjligt!

Hej fina du! Jag har en fråga som jag gärna vill ha svar på hihi.
One direction som har blivit huuuuge under den senaste tiden har tagit världen med storm känns det som, åtminstone här i Europa. Är det samma sak i Arizona? Går tjejerna runt och pratar om one direction i korridorerna eller är dom 'nobodys' i din skola?
Måste själv erkänna att jag har världens crush på dom haha!
Svar: Ja gud, alla pratar om dom här och om hur sexiga de är med deras british accent haha! Tror de kommer ta över lilla Justin Bieber rätt snart faktiskt

Hej!
Tänkte bara fråga om du tyckte det var ett bra val att åka andra året i gymnasiet istället för första? Jag vet att jag ska åka. Vill åka 2013/2014, men funderar på om det kommer bli lättare med gymnasium valet och det om man åker andra året. Blir ju lite jobbigt att byta klass och så, men det kanske är värt det. Vad tycker du om ditt val? Hade du hellre åkt första året eller det året du åkte nu? :)
Har även hört att man inte får gå på skolbalen om man inte har en dejt som går sista året och balen är något jag verkligen vill gå på.

Kram Sanna!
Svar: Fick denna frågan lite högre upp så kolla där :)

hejsan, jag tänkte höra lite om innan du åkte iväg träffa du ju ett gäng som skulle åka till Usa var det organiserat eller samla ni ihop er själva ?
Riktigt bra blogg också !
Svar: Jag fixa faktiskt ihop alla tre som jag gick på, gick på en i Göteborg i typ April, sen en i Stockholm när jag tog mitt visum och en till i Göteborg precis innan vi alla åkte iväg. Har för mig att jag skrev på min blogg om den första, om det var några i Gbgs omårdet som ville träffas, sen så skapades ju Explorius gruppen och då samla vi ihop allt där :)

Först och främst måste jag säga att din blogg är helt fantastisk! Absolut den bästa utbytesstudentbloggen OCH jag läser många!
Hade några frågor som jag ville ställa till dig:
1. Jag är inte en sådan ''sportig tjej'' och som ni alla säger ska man gå med i aktiviteter efter skolan för att träffa vänner. Så jag undrar om det finns något annat än sport och i så fall vad?
2. Sedan undrar jag också om det var stelt/spänt att möta din familj på flygplatsen. Vad var reaktionen när ni träffades? Hälsade ni i hand eller kramades?
3. Din bakgrund på bloggen (Usa) är jättefin, var har du fått den ifrån haha?
Svar: Aw, that is so cute! Thank you sweetie :) Du kan ju gå med i klubbar, brukar finnas en hel del på skolorna, sen så har kyrkorna här ofta mycket för ungdommarna och det ska tydligen inte vara sådär jätte religiöst och är mer om att ha kul och så, vet rätt många som gått på det och tyckt om det jättemycket. Njaa, alltså jag var ju så sjukt trött och nervös samtidigt så min engelska var jätte vinglig och det tyckte jag var väldigt awkward. Men de var super söta och när jag såg dom sprang jag upp till dom och gav dom jättekramar och de pratar de fortfarande om. Så jag tror att det är bättre att försöka vara avslappnad, du ska ju ändå bo där i 10 månader, var dig själv bara :) Det är en bild som jag hitta på google och pyssla ihop haha, tack så mycket :)



7 kommentarer
Postat av: Li

usch, gillar inte att One Direction kommer bli så stora... hah! :(

Gillar du dom? Älskar din blogg! :)

2012-03-12 @ 07:30:33
URL: http://officialme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad tycker du om one direction!??

2012-03-12 @ 08:25:28
Postat av: Anonym

one direction kommer INTE bli större än Justin Bieber. Dom söker fans, Justin får dom bara sådär. one direction kommer ALDRIG komma upp till justin's nivå, btw justin är inte "liten" han är lika gammal som dig, äldre t.o.m, så var inte respektlös tack.

2012-03-12 @ 10:00:05
Postat av: Malin

Haha jag är från södertälje och jag tror jag vet vem sebastian är. Fråga honom om han har en syster (halvsyster) som heter Maja för hennes bror (halvbror) är på utbytesår i south carolina. Det skulle vara så kul att veta! :)

2012-03-14 @ 07:01:52
URL: http://kramizz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej vilken otroligt fin blogg du har!

Jag tänkte bara kolla med dig, jag har en tävling på bloggen för att jag behöver så mycket hjälp som möjligt för att min son är med i en tävling i en tidning och behöver så mycket röster som möjligt.



så därför har jag nu en tävling på bloggen där du vinner ett presentkort på 350 kr ifrån H&M.

Och det enda du behöver göra för att delta är att hjälpa mig att rösta på min son genom att klicka på en knapp. <3



det vore jätte snällt om du ville ställa upp!

Gå in på länken så kommer du till tävlingen på min blogg, http://sandracederbom.blogg.se/2012/march/tavling-och-det-gillar-ni.html



Tack på förhand Puss

2012-03-14 @ 08:17:16
URL: http://sandracederbom.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

Kika in och delta gärna i någon av mina tävlingar!

http://jonssonsfoton.blogg.se/category/bloggen-jag.html



Eller titta om du hittar något intressant i min bloppis!

http://jonssonsfoton.blogg.se/category/bloppis.html



Ha en underbar dag! :D

2012-03-14 @ 09:03:24
URL: http://jonssonsfoton.blogg.se/
Postat av: EMMAS!- alltid tävlingar

Var gärna med i tävlingen! ALLA får ett presentkort på 100kr & vinnaren får tandblekning värd ca 500 kr:



http://eemma.se/2012/march/tavling-vinn-tandblekningskit-alla-som-delta.html#comment



förlåt om du inte gillar tävlingstips :D

2012-03-14 @ 09:09:22
URL: http://eemma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0