"Say I'm a bird." "If you're a bird then I'm a bird"

I Fredags kom Pascale och Kine instormande när jag satt och blogga och ville stjäla mig för helgen. Så jag packa mina saker snabbt och vi åkte till Trader Joe's och shoppade massa mat och lagade en super god middag och jag bakade bröd. Pascale är Italiensk så maten var väldigt annorlunda från vad jag ätit de senaste 7 månaderna. Allt var organic, nyttigt och grönt. Och det var jättegott. Jag åt mitt första nybakta bröd sen jag kom hit. Alltså åh, att skiva det var ju typ en underbar känsla haha.

 

Pascale har de tre mest sötaste hundarna och detta är Belle, hon ser jättesur ut men är jätteglad, hon snarkar och väger ett ton.

Nästa morgon kom Vanessa och vi gjorde några ärenden och sen åkte vi till the farm

Som var världens mysigate lilla cafe. Här borta är ju allting i brands så det är väldigt ovanligt att hitta ställe som dessa som är helt egendrivna där allt blir lagat och bakat i köket och där stolarna är miss-matched.

Vi åkte vidare till Arizona Mills för lite shopping. Där har dom HM och jag var en väldigt stolt svensk. Förresten så har jag ju fått ett par frågor om vad man borde göra om man åker hit till Arizona och Phnx området. Tipsar om Rainforest Cafe som finns inne i Arizona Mills Mall. Det är verkligen en upplevelse att äta där, himmlen skiftar från stjärnor till åska och det regnar där inne och det ser ut som om man är i en djungel. Jag tipsar även om deras Volcano Cake, soooo delicious!

Jag hade tydligen pratat om Frozen Yogurt hela dagen, så vi åkte till Zoyo and had some. Efter min första hade jag inte fått nog så jag gick upp för portion nr 2. Mina favorit flavors är: Starwberry/Banana, Mango, coconut, vanilla och pomegranate. Soo good. I USA har dom också Drive Thru bankomater.

När vi kom hem till Pascale's igen så la vi oss i ett par solstolar jag och Vanessa och prata om allting. När solen gick ner gick vi in till Pascale's stora Media Room och kolla på Britney Spears's Femme Fatale Tour och hade Ryan Gosling maraton med All good things och The Notebook.

Borde egentligen inte blogga när jag är trött för jag blir så konstig då, och jag har bara skrivit om mat. Men såhär blir det i alla fall när man beställer sallad. Fick 2 tomater, lite sallad och väldigt mycket annat. Gick på en festival men min kamera dog så jag fick inga bilder tyvärr men vi hade kul och jag fick massa sol. Den andra bilden är hos Michaela bara för att visa ett väldigt typisk Amerikanskt vardagsrum, sjukt comfy soffor här + skor inomhus.


Hade en underbar helg. Med Pascale gjorde vi väldigt mycket icke-American och det var faktiskt refreshing, kände mig hemma och det är alltid så skönt och naturligt att umgås med andra utbytesstudenter. Imorgon har jag min första riktiga dag av Spring Break och jag tror faktiskt att jag mest ska ta det lugnt och sola men vi får se. Puss och god natt.

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0