I love you. Cool, I love food.

Mitt mål den här veckan är att ta mig igenom varje dag utan att äta massa socker. Det går inte så bra. Kom precis hem ifrån Yogurtland, which is just simply too good to recist!! Coconut, fresh strawberrie och Mango flavors. Yum! Ni har ingen aning om hur mycket det kommer bli saknat borta i Sverige. Och det är typ min anledning varför jag alltid lyckas få i mig allt socker, för man måste passa på när man väl kan. Problemet är ju att allting här är så gott. Whatever, jag får en full American experience. Men det är rätt kul för varje måndag är start på mitt nya hälsoliv men det är redan över by tuesday. Ska jag vara ärlig så trodde jag att fler amerikanare skulle vara större än vad de är, det är ju den blicken man fått. Visst finns det fler överviktiga här, och jag tror att iden om vad man bör och inte bör äta är bättre i Sverige. Typ att man säger att pasta är nyttigt. Det har jag i alla fall lärt mig i Sverige att man hellst ska hålla sig ifrån. Men de allra flesta i min ålder är jätte tiny tycker jag. Och ändå äter de typ chips varje dag, jag fattar inte? Vad man äter är väldigt annorlunda och framförallt äter man mycket snacks. Till lunch borta i Sverige äter man ju riktig mat och portioner, men här äter man typ crackers, chips, goldfish och proteinbarer. Jag åt paprika och majs för första gången här för typ en månad sen också. På sweets har man peanutbutter i precis allting, kan få nästan allt med peanut smak känns det som. Och ost har man på nästan alla rätter. Mexikansk mat är väldigt vanligt här. Som tur är har jag hamnat i en värdfamilj som inte äter så jätteonyttigt och det är ju skönt.
Nu ska jag iväg med Brittany och hämta pizza för hennes lärare ger henne extra credit för det ;) The proud moment when you go with a salad instead. Looove.

3 kommentarer
Postat av: emilia

De flesta i USA tror stenhårt på en low-fat diet, medan vi i Sverige äter mer fulla produkter. Problemet med low-fat är att de instället sätter socker i ALLTING. Läser man i affärerna så ser man socker, socker, socker i alla ingredienser.



Jag håller med om att alla inte är överviktiga, men det dem äter, herregud. De må vara smala men jag kan inte sluta tänka på hur de ser ut på insidan när de bara äter chips, crackers, goldfish, "fruit snacks" osv... ingenting fräscht, liksom. Jag förstår inte heller hur de kan må bra och få energi av det, det innehåller ju liksom ingenting...

2012-03-01 @ 22:36:38
URL: http://emliaaj.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jag har en fråga, som inte har något med inlägget att göra. :)

Du har många läsare, vet du vilka som läser din blogg?

Kommer du ihåg en person om den kommenterar på flera inlägg, eller ser du mer på frågan än namnet?

2012-03-02 @ 09:22:48
Postat av: Ellen

Hej!

jag går i 8 nu, vill väldigt gärna gå ett år i USA som utbytesstudent, men jag funderar på när jag ska göra det, är det värt att ta ett sabbats år mitt i gymnasiet? hur blir det med skolan och så när man kommer hem?

Sedan så undrar jag hur du fick ihop till alla pengar, det är ändå väldigt dyrt, vet inte riktigt hur jag ska göra:/

JÄTTETACKSAM FÖR SVAR!

2012-03-02 @ 15:35:32
URL: http://ingridvilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0