I vow to agree to disagree on red velvet cake. And to live within the warmth of your heart and always call it home.

Hallooo. Har varit sjuk ett par dagar så därför har min uppdatering inte varit så bra. Enda sen jag var liten har jag haft perioder då jag blir sjuk ofta. Jag är tydligen i en sån just nu. Får hoppas det går över snart. Hur som hellst så satte jag ihop en spotify lista till er med musik som man lyssnar på och har lyssnat på här borta i Arizona. Det är låtar från alldeles i början av mitt utbytesår till nu. Hip hop, rapp och Dubstep är väldigt stort men annars lyssnar man nog rätt mycket på samma som i Sverige. Lyssna här.


"No, retake! We can't look that serious"

Lucky you att min kompis fick en ny mobil i onsdags och ville testa kameran. Jag glömmer alltid min nu för tiden. Vi såg ju som sagt The Vow. We made a deal to not cry to the movie. Jag failade och grät med världens krokodiltårar ner till halsen. Den var jättefin.


Du skriver så bra! :)
Kommer du fortsätta att blogga när du kommer till Sverige igen?
Kram!
Svar: Vad söt du är, kram på dig. Vi får väl se. Om jag fortfarande känner för det gör jag nog det :)

Faaan vad du inspirerar mig! Helt grym är du!
Vad skulle du säga att du gillar mest med USA? :) om du bara fick välja EN sak!
Svar: Haha aw :') tack! Supersvår fråga ju. Kan jag välja tre? Jag älskar att alla är så gulliga och gästvänliga och att man hejar på varandra och frågar "how are you?" även till främlignar. Att man går full out i allting här och att man inte håller tillbaka eller snålar i nått. Spiriten och alla högtider och events är helt galna. Sen har USA så otroligt mycket att erbjuda, i precis allting, men tex alla coola städer och olika klimat. De har allting från Alaska till Arizona till Hawaii.

Skitbra inlägg! Hade tänkt åka till USA 13/14, och har läst en massa trådar och sånt på utbytesstudent.se, och då såg jag att någon skrev att explorius föredrog att man inte tog med sig en egen b ärbar dator, då en del familjer kunde bli förolämpade om man tar med sig dyra, flashiga grejer. Hur gjorde du med dator, och har du haft några somhelst problem med det?
Tack Eira för din underbara blogg, du är så jävla bra!
Svar: Vad kul att du tycker det! Nä jag har inte upplevt något sånt alls med min familj men alla familjer är ju olika. Vet att det är rätt mångas familjer som reagerat dock. Du kanske kan kolla med din värdfamilj innan du åker vad de tycker :) Kram

Tack för att du alltid svarar på frågor, uppskattas! :) Då till min andra (eller tusende, haha) fråga; Säger du att du är ateist? Hur tar amerikanarna det, eftersom nästan alla är religiösa? Eller du nämner kanske inte det?
Kram! :)
Svar: Haha no problem, tycker det är kul att svara på frågor så fråga på bara. Nej det skulle jag nog inte kalla mig. Jag tror på något högre men vet inte riktigt vad, och ska jag vara ärlig så har jag ingen desire på att ta reda på vad det är heller. Jag vill vara ansvarig för mitt egna liv och inte lägga det i händerna av någon gud eller högre tro. Men det pratas inte så mycket om religion här. Arizona är väl kanske inte den mest religiösa staten i USA och de flesta av mina vänner här är ickereligiösa.

Betalade du eller dina föräldrar ditt år?
Svar: Jag bidrog med ett sommarjobb och födelsedagspengar och stuidebidrag men rästen stod mina söta föräldrar för.

what's uppp? jag 'r utbytesstudent i iowa och ska till pheonix i mars med en komois ch hennes familj, sa har du lite saker att rekomendera? :)
Svar: Hm jag vet inte, det mesta här är ju kedjor så det mesta finns väl runt om hela USA. Får fråga min värdfamilj :)

älskar din blogg så mycket energi man blir gald när man läser de n ! haha kanske en liten konstig fråga det här men är svenska killar snyggare en amrikanska eller är det ungefär samma ?
Svar: Well obviously I'm more into Swedish guys ;)

2 kommentarer
Postat av: Alexander

Tror man på något, men ärinte religös eller ateist är man agnostiker :) Bra blogg!

2012-02-19 @ 10:38:43
URL: http://www.destinationdarkness.tumblr.com
Postat av: kaisaaaa

Hej! Har ett par frågor som jag undrar om du skulle kunna svara på :))

*Kallar du dina värdföräldrar vid deras namn eller säger du mom and dad?

* Vad är det absolut godaste du ätit, du får endast välja en sak!

* Tror du/hoppas du att du kommer flytta permanent till USA när du tagit studenten osånt? :)



Hoppas du mår bra annars, keep up that good work! :))

2012-02-19 @ 17:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0