Tomorrow doesn't matter when you're moving your feet. It's all about tonight.

Awie, nu är jag hemma från sista showen. Sitter i full make up och jag ska nog ta och räkna alla mina tusentals blåmärken senare. Har haft så himla kul de senaste dagarna, har jobbat hårt och det har varit stressat, vi har tränat efter skolan till sent om kvällen så det känns lite skönt att pusta ut men samtidigt sorligt att vi är helt färdiga med det vi tränat för så länge. Framförallt eftersom att det varit så roligt. Min klass hade 4 danser i showen som för övrigt kallades "It's all about tonigt", en opening, finale, contemporary och en hip hop. Man tar sport här så himla seriöst jämförelse med Sverige, den här showen har verkligen varit en big deal och det har förvånat mig lite eftersom att det är ett skolämne. Men jag älskar att se alla som är super dedicated och verkligen put their heart into every part of it.  Så de senaste dagarna har vi tränat så att allt skulle sitta perfekt och vi har gått igenom danserna om och om igen, fixat till alla rader, haft dress-rehearsals, burit t-shirts i skolan som promotar showen, tagit professionella bilder. Under showerna har vi varit i the make up room och vi har pumpat musiken, pluggat in platt och locktänger i alla utag och smink över hela golvet. Det är så kul att vara tjej! Det var jätteroligt att uppträda för skolan och jag fick massa gulliga kommentarer sen i korridoren, på kvällarna har vi haft uppvisning för vänner och familj. Var ännu mer excited idag eftersom att min gulliga värdfamilj kom och kolla och de mötte upp mig efteråt med rosor. Har världens bästa värdfamilj! Efteråt idag åkte jag och ett par vänner iväg och åt på chipotle och frozenyogurt. Yummi! Fick precis ett telefonsamtal från Sebastian som är på prom just nu, låter som om han har det kul! Min är om 2 veckor, can't waaaait! PUSS


Dance like nobody's watching

3 kommentarer
Postat av: Bea

ANY VIDEOOOSSS?:D

2012-04-22 @ 14:16:02
Postat av: Johanna

Hej, älskar din blogg och du är en jättestor inspiration!!! Har lite frågor som du jättegärna får svara på när du har tid och så :)!! Har du några tips som man kan ha med sig när man åker? Va det svårt att komma in i språket? Det bästa/jobbigaste med att vara utbytesstudent? Tips på presenter till värdfamiljen? Ha det jättebra! :D

2012-04-23 @ 10:17:13
URL: http://jmadeleinen.blogg.se/
Postat av: sanna hedman

Hej du! Har redan frågat massa förut, men har en fråga till nu. Hur gjorde du med din telefon? Fixade ni ett nytt kontant kort/abonemang eller hur funkar det? För jag åker om kanske ett eller två år, och jag har abonemang just nu som går på 700 i månaden, hur blir det då i usa? Mest mamma som undrar, hade vart supersnällt om du svarade på det :)

Btw, din blogg är sån sjuk inspirerande! Tack vare den jag fått detta intresse av att bli en exchange student! Keep it on, och hoppas du har det superbra i Arizona för tillfället :D

2012-04-27 @ 23:05:07
URL: http://makestongest.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0