When you are happy like a fool, let it take you over. Tell me what there's to complain about.

Jag gick tydligen till för jag var tvunskolan en dag för tidigt gen att stanna hemma idag. Skulle ju egentligen ha kollat på American Fotball game ikväll men det får bli en annan gång. Kolla på massa Lost, den serien är helt genialisk och jag friskna till lite i poolen. Håller på att packa igen, denna gången till en lite mindre resa. Spenderar 4 dagar i Flagstaff som ligger ca 2 timmar bort. Största anledningen varför vi åker är för att kolla på ett college till Brittany men också för att komma iväg lite från hettan och ha kul. Det ska bli så roligt att se mer av Arizona! Alla jag frågat från min skola verkar älska stället. Ingen skola imorgon fredag och på måndag är det labor day så det blir långhelg för min del. Det kommer rätt många frågor på bloggen just nu så jag startar en frågestund med detta inlägget. Svarar när jag är tillbaka. Vi ses på måndag! LOVE Y'ALL

 

21 kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer din värd-syster ta "studenten" medans du är i usa? :) allas dröm måste väl ändå vara att få vara med om en amerikans student!?!

Hur trivs du i skolan? Skulle du kunna visa mer bilder ifrån den?:)

Kram på dig!

2011-09-02 @ 07:10:02
Postat av: Anna

1. Vad kostade din Blackberry? Och var köpte du den

I USA?

2. Kan du inte visa vad du har shoppat?

3. Har du haft hemlängtan eller typ varit deppig osv. Under din tid i USA eller har allt bara varit kul och perfekt än så länge?

4. Hur är skolan? Svår? Lätt att hitta vänner och så?

5. Många bloggar jag har läst säger att det är "svårt" med tamponger mm. i USA och att de har tagit med sig sånt från Sverige, hur gör du?

6. Det bästa tipset till de som ska åka nästa år?

7. Vad är det bästa samt sämsta med Arizona? Funderar på att välja Arizona i mina delstatsval.

8. Jag älskar dina videobloggar! Kan du lägga upp den där du skrev om när ni pratade svenska? Skulle vara grymt roligt!



Det var nog allt just nu ;) TACK för en superblogg! Den är så bra!

kramar till dig!:)

2011-09-02 @ 09:02:29
Postat av: Frida

Hej!



Jag har själv funderat på att bli utbytesstudent i USA, hur fungerar det? hur gör jag liksom för att "Bli det" eller vad man ska säga?



Var det lätt för dig att hitta vänner i början? var du nervös inför första skoldagen?



Skulle inte du kunna visa lite vad du har shoppat? :)



Kram och tack för en grym blogg! :D

2011-09-02 @ 12:41:18
Postat av: Rebecka

Vad brukar folk säga när du säger att du är svensk? :)

2011-09-02 @ 13:45:52
Postat av: Anna

Fan vilka fina bider och vilken härlig låt! :D

2011-09-02 @ 14:04:58
URL: http://savie.devote.se
Postat av: SHERIN

Undrar vad den låter heter som du lagt upp på bloggen? :D

2011-09-02 @ 15:00:00
Postat av: Maria

Heej! 1. Vilka regler har explurious, hur fri är man vad gäller t ex transport och vilka man umgås med? 2. Vad har du för råd om man funderar på att åka till USA ett år men inte vet om man vågar mm? Är liksom fast och kommer inte riktigt framåt i tankegångarna!

Älskar din blogg! Lycka till med allt! :)

2011-09-02 @ 15:31:03
Postat av: Maria

Och en sak till, har hört att det är väldigt strängt/konservativt på vissa ställen i USA, att man t ex inte får visa bh-banden och ha urringat och att man inte får vara ute på kvällen/natten om man är under 18. Vet du något om det och har du märkt av det?

2011-09-02 @ 15:35:12
Postat av: Ann

HEJHEJHEJ, jag personligen love ur blog, helt freakin amazing. Nu när du går på high school undrar jag om det är som på filmer? Och då menar jag om det finns ''the mean girls'' och ''the losers'', Alltså, förekommer that kind of mobbning? TACK FÖR EN BRA BLOGG. lots of love<3

2011-09-02 @ 16:36:25
Postat av: matilda

1. Kmr du att åka till L.A under ditt utbytesår?

2. Är kläder/smink billigare i USA?

3. Kmr din riktiga familj att åka ner till USA nån gång under ditt år?

Love your blog! :D

2011-09-02 @ 18:38:58
Postat av: Erica

Har du några förslag på någon man skulle kunna importera till sverige som inte finns här? Jag ska nämligen tillsammans med mina vänner starta ett UF företag och jag har en dröm om att importera något som inte finns här..men bara för det så står det still med idéer... ;)

2011-09-02 @ 19:34:06
URL: http://ericaplahn.blogg.se/
Postat av: Anna

Betalar du för resorna ni gör eller står värdfamiljen för det? Vad får du betala för själv? Skolmat? Resturangbesök och fika? Telefon?

2011-09-02 @ 19:39:27
Postat av: tobiasintheus.blogg.se, USA 11/12

Tja,



Har din värdfamilj några speciella regler för dig? Till exempel att du bara får vara ute till en viss tid eller något sånt?



Och en annan fråga, När du filmade ditt nya hus, hade du pratat med värdfamiljen om det innan? Alltså ifall det var okej eller inte, eller du bara körde på?

2011-09-02 @ 22:00:51
URL: http://tobiasintheus.blogg.se/
Postat av: HELENA

Hej!

1. Vilken e din favoritfilm? =)

2. E du oskuld? =)

3. Vilket e ditt favoritgodis i USA?



KRAM

2011-09-03 @ 06:13:05
Postat av: Emma.

a) Vilken är din ursprungliga hårfärg? Blev bara nyfiken, haha.

b) Är du troende? If not, är det obehagligt att följa med till kyrkan om du gör det?

c) Är din blackberry bra?

d) Slutligen, något tips till de som tänker åka också? Bu the way, underbar blogg.(;

2011-09-03 @ 14:56:00
Postat av: Anonym

kan inte du visa en bild på din blackberry? :)

2011-09-04 @ 12:33:24
Postat av: sara

Ville bara säga awesome blogg! Är också utbytesstudent nu:) Här är min;)

2011-09-06 @ 05:09:13
URL: http://nilsson-sara.blogspot.com/
Postat av: EMMA

Hur gjorde du USA-flaggan i din bakgrund? Snalla ta med min fråga, skulle bli så glad då !!! Love your blog!!!

2011-09-07 @ 07:54:22
Postat av: Anonym

tänker du på engelska ist för svenska nu? :D grym blogg!!

2011-09-08 @ 17:22:42
Postat av: Anonym

Har ni ett shoppingcenter i staden du bor?:)

2011-09-13 @ 20:23:36
Postat av: Anna

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2012-03-19 @ 00:58:52
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0