You only live once, but if you did it right then once is enough

Ibland blommar vi inte helt, ibland nöjer vi oss med vad människor säger att vi är menade att nöja oss med, men jag tror inte på det. Man ska aldrig nöja säga med annat än det bästa. Man ska aldrig lyssna på något annat än sitt hjärta. Bara för att folk tar den ena vägen och du går en annan så betyder inte det att man har fel. Man är bara väldigt stark som vågar stå själv och har förmågan att se utanför ramen och strömmen. Det finns alltid något att le åt och något att tro på, en dröm att följa, jag vill aldrig sluta se det fina i ditt liv eller låta någon annat ta det ifrån mig. Och jag vill aldrig sluta vandra. Om man alltid gör det man alltid har gjort så får man det man alltid har fått. Livet har så mycket att ge och så många chanser att ta att det är dumt att bara röra sig inom det säkra. Jag tror att många är rädda för att ta en risk för det är rädda för att göra misstag. Vi måste våga mer! Man ska aldrig vara rädd för att göra fel. Jag uppmanar dig till att göra fel. De gör dig till dig och de gör dig större och starkare och redo för nästa kliv. Utan alla mina 1000 misstag och problem hade min hud aldrig varit stark nog för att åka till USA på egen hand eller för mig att gå med huvudet högt och stå för min åsikt och för mig själv. Motbevisa dig själv och alla andra att du är starkare än vad du själv och de andra tror. Förändringar är läskiga för man vet inte vad som händer efter steget men bara att ta det gör att man vunnit. Och man får se lite mer och bli lite större.
Detta året har jag växt mer än jag någonsin växt. Jag tror vad jag hittade var livskraft och en gnista. Varje dag gör jag något för att låta dagen bli viktig och minnesvärd för jag kom fram till att tid är dyrbart och opålitligt. Man ska alltid leva det liv man vill leva för det är bara än själv som kommer behöva leva med det. Så fyll ditt huvud med vad som är viktigt och glöm resten.

1 kommentarer
Postat av: Lina

Hej! Fört & främst så vill jag bara säga att det ska bli jätteroligt att följa din blogg under ditt år i usa, tycker det du skriver är jättebra & givande och du verkar vara en jättebra & stark tjej! Hittade din blogg genom bloglovin & har sedan dess följt den eftersom jag själv älskar att åka utomlands & upptäcka nya saker! Jag är 14 nu & nästa sommar ska jag åka på språkresa i tre veckor till england, visst det är typ inget jämfört med det du ska göra, men vem vet, om ett par år när jag är äldre så kanske jag också kan åka iväg ett helt år!



iaf, nu ska jag komma till själva grejen med den här kommentaren! Ville egentligen bara säga att det här inlägget fick mig att verkligen tänka till & bestämma mig för att satsa. Jag ska inte åka utomlands elr nått sånt som du egentligen skrev om, utan det handlar faktiskt om en kille :P det kanske låter larvigt, men jag har verkligen börjat gilla den här killen, det är bara det att jag är 14 & han är 19 & jag tänker hela tiden "varför skulle han gilla mig när jag är så mycket yngre o.s.v..." & jag är rädd för att göra misstag & allt det du skrev om, men vi har så himla kul ihop och det här inlägget som du just skrev fick mig verkligen att bestämma mig för att nu ska jag inte fega, nu ska jag våga chansa, för vad fan är livet värt om man aldrig vågar chansa?



nu blev det en väääldigt lång kommentar, men det jag vill få sagt är att det du skrivit verkligen kan påverka folk, oavsett om det handlar om ett utbytesår, en kille elr vad som helst ( & det är inte bara det här inlägget, utan det finns många inlägg som du gjort som jag tycker innehåller så himla mycket bra ord!) så TACK för allt du skriver, det är verkligen jättefina texter som kan hjälpa ALLA så otroligt mycket - jag skulle aldrig kunna säga det bättre själv!

2011-07-14 @ 19:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0