Fråga:

Hej!!

Håller du fortfarande på med cheerleading?:D Vill du isf fortsätta med det i USA? Och gud så vig du är (om man kollar bak i arkiven!) Om du har lust och tid, kan du inte ge några små tips på hur man tex klarar en scorp? eller andra stretcher också för den delen:P Ha en bra dag!:D 
Julia
Hej Julia! Nej jag tränar inte cheerleading just nu men hoppas verkligen på att göra det i USA! Tack så jätte mycket. Självklart kan jag ge lite tips, kommer nog vara svårt att förklara över datorn bara.
För scorpio är mitt tips att först lära sig att gå ner i spagat. Om du kan det eller när du lär dig, ta då benet du har längst bak upp mot ryggen. Försök att få tag i foten med dina händer över huvudet. Bäst är att be en vänn hjälpa dig med det.
Gå ner i brygga och sätt händerna så nära fötterna som möjligt. Stå upp med händerna i marken för att göra din rygg mer rörlig.
För bow, heel strech m.m är mitt tips att först göra dem sittandes. Man känner sig jätte dum men det är ett bra sätt att träna pusha benet uppåt. Ett annat tips är att göra can-can kickar.
Hoppas något av detta låter vättigt haha. Om inte så får du gärna be mig förklara tydligare så gör jag det eller så kan jag lägga upp en videoblogg. Kram
2 kommentarer
Postat av: hanna

Hej eira!

Nu var det inte jag som kommenterade.. men kan du inte göra en video? för jag vill gärna bli mer vig tills jag ska åka iväg till USA 2012.. (jag vill vara en cheerleader där)

Jag har aldrig gått på cheerleading.. tror du att jag kan bli det i USA iaf? jag är ganska vig och kommer snart ner i spagat(tränar på det varje morgon och kväll och ibland ngn gång på dagen..) och sen undrar jag om du har några tips på hur man ska lära sig att göra volter och sånt också? ha det bra! Kram:)

2011-01-05 @ 19:46:05
URL: http://usahanna.blogg.se/
Postat av: Julia

Åh, tack så jätte mycket!! Vädigt bra tips!! Ska testas genast:D:D Lycka till med Cheerleadingen i USA! Kommer nog att gå jätte bra!;P



Kram Julia:D

2011-01-06 @ 13:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0