You take a deep breath and you walk through the doors.It's the morning of your very first day. Hoping one of those senior boys will wink at you and say You know I haven't seen you around, before.

FIRST DAY OF HIGH SCHOOL! Var så himla nervös imorse! Engelskan var nog det jag var mest nervös över, och för att jag vet att allting blir mycket värre när jag är nervös. Men det gick bra, älskar mina lärare och jag blev gott bemött när jag sa att jag var från Sverige haha. Pratade inte jättemycket med folk idag för jag tog mest in allt men jag träffade några som jag tror jag kommer bli jättebra vän med. Okej, ska berätta allt.
Klockan ringde 6.00, gick upp, fixade mig och åt blueberrypancakebreakfast (the best) Brittany kom och hämtade upp mig mellan hennes lektioner och vi tog några bilder. Freakade ut lite i bilen. När vi kom fram till skolan vandrade cheerleaders omkring med sina dräckter och gula skolbussar var parkerade på pakeringen. Vita, blanka korridorer, ryggsäckar och bord+stol-i-ett bänkar. Det var som att medvärka i en film.

Fick pekat ut lite vilket håll mina lektioner låg så att jag kunde lugna ner mig lite. Första lektionen var Jr English med Mr. Forbes så himla härlig lärare! Han var jätterolig men det är så jag vill förklara alla mina nya lärare! Gud vad stela vi är i Sverige om man jämför. Alla mina lärare var jätte humoristiska, glada och gulliga. Det var namnuppropning och ja, behövde inte förklara mig som utbytesstudent, de läste upp mitt namn, (eller försökte läsa upp det) och så vara det bara "whoa, where you from?" Fick alltid tillbaka "wow, that's really cool!" av både elever och lärare när jag svara Sweden. De hände två gånger att jag hörde någon prata bakom min rygg om "den nya svenska tjejen". Men det var intressant att heta Eira Ljungberg idag, vissa våga inte ens uttala mitt namn utan sa bara E.I.R.A, easier that way. Hade mina 3 lektioner och så var det lunch. Hamburgare, fries och Arizona iced tea ;) Yea. Åt med Brittany och hennes vänner och fyllde upp min mobil med några nya nummer. Matsalen var som en matsal brukar vara men större och det fanns glass, godis, drick och kak automater. Alla lektioner var mer eller mindre bara information, regler m.m Något jag märkt är att skolan i USA är mycket stricktare dresscodes, och stricktare med tider, mer läxor men jag tror att skolan i Sverige är svårare, djupare. Jag klarade alla mina lektioner och efter det gick jag och Brittany till The cheer coach. Nervöööös.
Guess what? Ska på cheer practice imorgon! Så nu är jag ännu nervösare haha. Ska dit imorgon och göra try out och förhoppningsvis kan jag joina JV laget!!! Så himla glaaaad, hoppas, hoppas att jag kan kalla mig cheerleader igen. På lördag ska jag hem till Adrea som håller fest för 80, lär bli kul. Och imorgon ska jag på baseball game!! Saknar Sverige. Not.

10 kommentarer
Postat av: Sebastian

Som du beskriver det, det låter verkligen som om du lever i en dröm! Haha helt underbart ju!

2011-08-09 @ 11:00:38
URL: http://sebofsweden.blogg.se/?tmp=04212515
Postat av: Olli

WOW. Gud vad häftigt det verkar! Hamburgaren såg dock inte så jättefräsh ut.. Men jag älskar verkligen sista bilden!

2011-08-09 @ 11:51:54
URL: http://oollisplace.blogg.se/
Postat av: ELIN

Wow, det låter verkligen som en film :) Kan du fota skolan lite mer och klassrum osv? :)

2011-08-09 @ 12:05:12
URL: http://eelinwall.blogspot.com
Postat av: Manda

Åhh! Det verkar ju vara heeeelt underbart! :D blir så jäkla avundsjuk på dig! :D

2011-08-09 @ 12:23:16
URL: http://schiz.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Haha, gud vad härligt! :D

Kommer du också gå runt i en cheerleader dräkt dagarna i ända sen också :P

2011-08-09 @ 12:42:44
URL: http://alexandrafredblad.spotlife.se/
Postat av: Matilda

Det är så himla coolt!!:D All lycka till dig där borta:)

2011-08-09 @ 12:43:42
URL: http://maaatildaz.blogg.se/
Postat av: en blogg om 5 systrar

Åh härligt det låter!! Jag bara VILL åka som utbytes student NUNUNU!!!/elin

2011-08-09 @ 19:24:06
URL: http://systrarnabackstrom.blogg.se/
Postat av: M I C A E L A S (lovliie.blogg.se)

Gör fler filmer :D Kan du inte göra någon från cheerleadningen eller så? Det vore superkul :D

2011-08-09 @ 21:41:46
URL: http://lovliie.blogg.se/
Postat av: Alma

Åå vad härligt det låter!! Får mig bara att längta ännu mer till mitt utbytesår, som inte ens är säkert att jag får åka på.. (but i'm working on it..!) Älskar verkligen sista bilden!

2011-08-10 @ 01:49:53
Postat av: Alma

Åå vad härligt det låter!! Får mig bara att längta ännu mer till mitt utbytesår, som inte ens är säkert att jag får åka på.. (but i'm working on it..!) Älskar verkligen sista bilden!

2011-08-10 @ 01:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0