I've never been the type to be shy I know that some would say I'm too headstrong. But i'd rather be a woman who voices her mind whether you think I'm right or wrong.

En sak som kommer kännas lite wierdo är att, i Sverige är vi väldigt fria som människor. Yttrandefrihet är viktigt och man har lov att klä sig hur man vill. Men så är det tydligen inte riktigt i USA. Det var en utbytesstudent som blev hemskickad på grund av att hon pratade om homosexualitet under engelska lektionen. Och r är en hel A4 med exempel på hur jag inte får klä mig på Corona del sol. Vad menar dom med bilden på conversen undrar jag. Får man inte ha tygskor heller? Knepigt det där. Svårt kommer det bli eftersom att jag enbart äger korta shorts, inga långa. Men svårast kommer det bli att vara tyst. Jag står alltid upp för min, mina vänner och för människors rätt, min åsikt och för rättvisa. Jag är inte den som kan tystas. Men jag antar att man måste visa respekt i det landet man är i. Det är så onödigt att provocera, jag vill inte bli hemskickad så jag får bita mig i läppen bara. Sen kommer jag klottra ut all min frustration här i bloggen.

6 kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att det är typ att man inte får ha för tajta byxor eller nåt :)

2011-04-28 @ 22:53:51
Postat av: ewelina

jobbigt att de har så många regler..

alltså, när det är så varmt så kan man ju bara gå i linne och shorts .. ^^

2011-04-29 @ 10:03:42
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: tessan

Håller med, funderar väldigt mycket på det där, att man är framåt och vågar stå för sina åsikter kanske inte är jättepositivt där borta... Sen tror jag att man kommer behandlas som att man är yngre än vad man är, eller som att man betraktas som mer vuxen i Sverige än i USA och därför kommer bli frustrerad av det! Kommer bli intressant, haha:D

2011-04-29 @ 10:22:37
URL: http://thezi.blogg.se/
Postat av: Isa

Jag tror byxorna hänger på converse killen (?) Annars kanske killar inte få ha tajta byxor :s



Har försökt söka efter ordningsregler och klädkoder till min skola men hittar absolut inget >.< Men tror inte att jag packar kortkort kjol och ärmlösa tröjjor för det verkar inte vara populärt i skolan i USA :)

2011-04-29 @ 21:17:44
URL: http://isaiusa.blogg.se/
Postat av: agnes katt

hoppas för din skull att det är AC överallt!

men de där 2 bilderna i mitten, menar de att man inte får visa BH-banden eller? Töntiga regler tycker jag... bara för att de kan bestämma, så gör de det.

Kom på att ja borde maila min värdmamma (som verkar ha koll på allt om skolan) om dresscode m.m

kram

2011-04-30 @ 14:38:47
Postat av: emilia

På min skola var det inte så himla mycket hysteri om dresscode. När det går 3000+ på skolan så har de inte tid att "dresscoda" alla.. men de flesta skolor vill såklart inte att man visar för djup uringning och så. Men jättemånga tjejer på min skola gick i shorts och linne.. :) Så mitt råd, tänk inte så mycket på dresscoden - jag tror inte direkt du är en sådan som i svenska skolan går med super u-ringade tröjor och skitkorta shorts, så det ska nog gå bra som du brukar klä dig:)

2011-05-13 @ 20:52:12
URL: http://emilaaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0