All I want for christmas is you

Kom precis hem från tomteparaden. I Alingsås har vi som tradition att varje år första advent fira in julen hela staden tillsamans. På torget är det som en liten julmarknad med stånd som säljer tomteluvor, tofflor m.m. Man kan köpa glögg, pepparkakor och korv med bröd att värma sig med i kylan. Sen står alla och väntar spänt längst kungsgatan på att höra första trummorna ifrån paraden. Så mysigt att stå med folk man tycker om bland snön och höra alla små knattar tjuta "nu kommer dom!." Paraden består av en orkester, drillning, lucior, utdelning av kolor ifrån en massa små tomtar och fackelbärare. När den är färdig brukar man gå och kolla på fyvärkerier. Det var inga fyrverkerier i år, inte heller förra året :/ Efter det brukar man dansa kring en gigantisk gran till julmusik men jag var så frysen i år och kände för glögg och peppakaka istället. 

Jag spelade in en video med mobilen. Om ett år är jag ju i USA och kommer längta hem otroligt mycket till den lilla paraden, då kan jag i alla fall kolla på video. Tänkte lägga upp den här också men hittar inte min sladd just nu men ska leta fram den och lägga upp när den är funnen. Hittade denna så länge haha :) http://www.alingsasaren.se/?p=140

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0