Vägra dö nyfiken.

Man föds, växer, mognar, får vishet, får vänner. Man skapar sig intressen, skapar sig minnen, man skapar ett liv. Man går igenom mörka och ljusa stunder, man tar risker och prövar nya saker. Man går upp om morgonen, äter frukost, säger hej till solen, går till skolan, tar bussen hem och matar katten. Man läser en bok varje kväll innan man går och lägger sig och äter fisk varje onsdag. Men det liv man skapat, och alla ingredienser det innehåller kan försvinna på ett ögonblick. Man kan känna sig yr, besöka doktorn - två veckor senare ligger man i graven. Man kan sjunga högt i bilen, fingra i takt till musiken – nästa sekund är man borta. Medans jag skriver detta kan det flyga in en meteor genom taket och jag får aldrig detta inlägg sparat & publicerat.
Därför är det så viktigt att man lever det liv som man vill leva det, tar de val som man behöver ta. Äter kladdkaka när man känner för det, höjer upp musiken och skita i om grannarna hör. Följa sin dröm och inte vara rädd för att trampa snett. Det största misstaget man kan göra i livet är att vara rädd att göra ett misstag. Om du känner för att åka jorden runt - se till att du gör det. Om du vill bli advokat - nå dit. När din stund är inne och du andats ditt sista andetag då ska du veta att du har gjort allt du möjligen kunnat av ditt liv.

 

1 kommentarer
Postat av: Elin

Jag har bestämt mig, jag ska göra allt jag kan för att komma till USA. Jag har varit så osäker på om jag kommer göra ett misstag som vill åka. Att alla mina vänner kommer ta studenten ett år innan mig, att jag släpper hela min vardag. Men jag vill ju leva och just nu är jag trött på min vardag. Jag vill göra ett misstag om det är så! Men jag vill inte fortsätta leva och vara nyfiken och undra vad som hade hänt om jag hade åkt. Jag fick lov att dela med mig, jag har bestämt mig nu efter att ha kollat på alla dessa bloggar. tack :)

2011-01-15 @ 09:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0