I solemnly swear that i am up to no good

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Faktiskt så fiskade jag krabbor för första gången, kan kalla mig svensk nu. 
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Vet inte om jag hade några löften, tror bara jag bestämmde mig för att det skulle bli ett bra år och det tycker jag att det blev.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope
4. Dog någon som stod dig nära?
Min gammelmorfar gick bort, 98 år blev han så det var kanske på tiden
5.Vilka länder besökte du?
Spanien, Sverige, Danmark
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Haha ja, har saknat mig en pojkvän, det ska jag bannemej skaffa. Saknar mina vänner från min gammla klass väldigt mycket, vi får bli bättre på att ses.
7. Vilket/vilka datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Jag minns en dag med Amanda som spenderades i min trädgård, vi bara slappa, låg i hängmattan, åt rabarber. En riktig mysig sommar dag. Minns att jag badade i med Gustav och Svenne och det började regna på vägen hem, vi gick dygnblöta utan skor och frös inte nånstans. Det är också sommar. Minns potatisfestivalen, jul på liseberg, Spanien med Bea och mamma. Skår med Lina, Amanda och Kimona. 
8. Vad var din största framgång 2010?
Jag höjde mitt betyg med 60p och fick stependie för det och för visat empati för andra människor, det var awesome. 2010 har jag hört från väldigt många att jag inspirerat dem, det är den bästa komplimangen jag kan höra och det känns verkligen som en stor framgång och för mig viktigare än 4 mvgn.
9. Största mi sstaget?
Pluggade sönder mig ett tag i nian och det kändes rätt meningslöst
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Lite förkyld har jag nog varit, skadad är jag i huvudet men det har jag varit hela livet :)
11. Bästa köpet?
Ipod Touch + spotify premium
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder tror jag väl
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, när mamma överaskade mig och kom hem från Kalifornien en månad för tidigt efter att ha bott där ett par månader. Grät av glädje haha :)
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
John Mayer - Slow dancing in a burning room, Jason Mraz - Plane och Christina Aguilera - I am och en konstig bosnisk låt haha
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? En blandning skulle jag tro. Både gladare och ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Reste

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Satt vid datorn och spillde tid

18. Hur tillbringar du julen? Hade massa mysiga julkvällar med mamma där vi bakade och såg julfilm. Julafton var jag med pappa, farfar, camilla och hennes barn. 

19. Blev du kär i år? Ja

20. Favoritprogram på TV? The vampire Diaries

21. Bästa boken du läste i år? The secret life of bees

22. Största musikaliska upptäckten? Det är nog alla Sias låtar

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja, fick en dator :)

25. Något du önskade dig men inte fick? Kanske men kommer inte ihåg

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Jag var med familjen, hade cheerleading träning på kvällen

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Solen skulle stanna längre på himlen och jag skulle inte vara så långt borta ifrån mina vänner

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Klädstil? Varierad. Ett tag var jag väldigt simpel, en annan var jag otroligt färgstark, under vintern bar jag mycket stickat

29. Vad fick dig att må bra? Personer, musik, sol, underbara sommardagar, lov, Spanien, jul

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Rupert Grint tror jag haha och 

32. De bästa nya människorna du lärde känna. Massa från klassen Alex, Paulina, Hanna, Annika, Shajwan, Sara, Jamila bla. Tog upp kontakten med några gammla vänner vilket känns bra :)

33. & till sist - är du nöjd med året? Absolut



0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0