I'm stronger than ever, you made me this way

Jag orkar inte riktigt blogga just nu om vardagliga ting för jag har haft ett par dagar där jag kännt en massa. Hade kunnat skriva om det här men jag känner inte för att hänga ut en massa personer.

Jag har varit genom mycket i tidig ålder. När jag var mindre svalde jag en massa skit och ställde upp på saker som inte alls var bra för mig egentligen. Jag har alltid försökt att vara andra till lags. Jag har till och med lämnat mig själv för att bli accepterad. Jag har hållt tyst så att jag inte ska såra någon annan och offrat mig själv för andra. Absolut varit för god för mitt eget bästa. Jag har varit i stunder då jag haft jätte svårt att hitta skrattet och kännt mig betydelselös och otroligt sårad och bedragen.

Idag är jag mig själv till lags och jag tillåter aldrig någon att köra med mig. Jag känner mig självständig och modig, framförallt stark. Jag är tusen gånger starkare  idag. Visst har jag min sårbarhet kvar men ingen kan rubba mig mer. Saker som för ett tag sedan gjorde mig så rädd att jag till och med grät gick jag emot igår. Jag gjorde det ärligt, helhjärtat och utan några tårar alls.

Jag märker hur skinnet på näsan hela tiden blir lite tjockare och jag känner hur min röst blir högre och högre. Jag ångrar ingenting som någonsin hänt mig för det har gett mig så otroligt mycket och gjort mig till den jag är idag. Jag skickar ut ett tack till alla som gav skit, utan er hade nog min röst fortfarande varit dämpad.

Jobbiga saker händer hela tiden och det är inte direkt något vi kan stoppa. Jag försöker att se det ljusa i allting och se alla hemskheter som en läxa, det finns alltid något att lära och något att ta till sig. Jag försöker att hela tiden bättre mig som människa och vara det bästa jag kan vara.

Jag kontroleras forfarande av vissa händelser. Jag agerar av självförsvar så trots att jag är väldigt utåtrickat är jag samtidigt väldigt resarverad. Jag låter inte folk komma nära, men när jag väl låter dem så låter jag dem också stanna där. Jag har mina taggar ute hela tiden, berädd på nästa bomb och jag övertänker precis allting. Men jag vet att jag ligger på någon helt annan nivå än personen som slänger hat omkring sig. Vad har de mer än dåligt självförtroende och sorg? De har inte en ända stark cell i kroppen så som de måste livnära sig på andra. Vi vill alla nå toppen, men det är vägen dit som är viktig och gör oss till dem vi är. I slutet av dagen har vart enda och varje smärta gett oss ett högre perspektiv på livet och en styrka som ingen kommer kunna ta ifrån oss. Fighter Stronger Than Ever

You probably think that I hold resentment for you but you're wrong. Cause if it wasn't for all that you tried to do I wouldn't know just how capable I am to pull through. So I wanna say thank you cause it makes me that much stronger. Makes me work a little bit harder, it makes me that much wiser. So thanks for making me a fighter! Made me learn a little bit faster, made my skin a little bit thicker. Makes me that much smarter, so thanks for making me a fighter.

'Cause if it wasn't for all of your torture I wouldn't know how to be this way now, and never back down.
6 kommentarer
Postat av: Bea

Jag beundrar dig väldigt mycket. Jag har ingen aning om vad det handlar om, men du inspirerar mig så mycket ändå och det gör du säkerligen för många andra människor också.

2010-12-17 @ 22:47:03
Postat av: victoria

Du verkar vara en riktigt stark person. Att bara skriva detta visar det. Man behöver inte berätta vad som hänt för att visa att man är stark. Det gör du ändå.



Kämpa på!

2010-12-17 @ 23:30:08
URL: http://victorialinneaahlberg.blogg.se/
Postat av: ewelina

Jag fixade allt med betygen nu, så nu är det bara hälsoundersökningen och en Hep B spruta kvar, de sker på måndag sen på tisdag ville de ha in allt!

KUL KUL KUL! :D

2010-12-18 @ 10:53:11
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Jojo

Jag känner ju inte dig egentligen men du verkar vara en så otroligt stark och fin människa. Du inspirerar. Var bara tvungen att säga det.

2010-12-18 @ 11:13:44
URL: http://jojok.blogg.se/
Postat av: Anna

Modigt Eira, du inspirerar! Jag känner igen mig i mycket av det du skriver och beundrar dig för att du vågar skriva, det är starkt.

2010-12-18 @ 19:27:27
URL: http://annafilippa.blogg.se/
Postat av: Eira

Bea: Tack vännen! Du vet att du inspirerar mig super mycket med, din lilla kämpe! <3

2010-12-18 @ 20:21:11
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0