Those who never learn to see the beauty will never learn how to be happy

ewelina om Judging a person does not define who they are. It defines who you are.:
vart ifrån får du alla fina bilder? :)

Svar: De får jag från fina sidan Wehearit, www.weheartit.com/eira så kommer ni in på mitt account och de bilder jag heartat :)

NANANA om Fråga: Schillerska gymnasiet:
tack så jätte mycket eira för svaret du hjälpte mig jätte mycket där !
jag har tänkt börja på antingen Mikael elias teoretiska gynasium eller IHGR , men jag vill hellst börja på Mikael elias teoretiska gymnasium vet du något om den eller IHGR ?
kram

Svar: Vad bra!! :D IHGR går min kompis på och hon säger att det är supermysiga och bra lärare. Jag tror att jag ska börja på den efter att jag kommer hem från USA om jag kan byta från Schillerska.
Mikael Elias har jag hört mycket bra om också. Jag frågade vad de bästa skolorna i GBG är och då fick jag Mikael Elias bla som svar. Vad jag hört är det en skola med väldigt hög standard :) Välj det som känns bäst. Har du svårt för att välja så gör en lista med plus och minus på varje skola och se vilken som passar dig bäst. Gymnasievalet är inget livsavgörande beslut och om du inte skulle trivas är det väldigt lätt att byta om du har någorlunda bra betyg. I'm crossing my fingers for you :)

Det är någon som klipper gräset utanför i trädgården bredvid, det låter så sommrigt. Vill ha glass!

1 kommentarer
Postat av: Andrea - USA 2011/2012

till den som undrar om METG: jag går mikael elias i göteborg och ofta finns det tillfällen där jag inte fattar varför jag valde den. De har precis som Eira skriver, väldigt hög standard, väldigt kompetenta lärare osv och allt som allt en väldigt seriös och bra skola. MEN det är mycket plugg och svårt att få höga betyg (iaf för mig haha). Jag är inte så förtjust i att plugga så ibland har jag svårt att orka med det. Jag går samhäll och trodde ändå det inte skulle vara lika mycket som naturlinjen, men det är lika jobbigt, (mycket "stora" arbeten - inlämningar, förjupningar). Så det beror på hur mycket man är beredd att lägga på skolan :) men mikael elias är en VÄLDIGT bra skola, så rekomenderar den även om den kanske inte passar mig så jättebra!

2011-05-16 @ 19:22:33
URL: http://eatingdonutsforbreakfast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0